Reference Manual

Polish translation: instrukcja obsługi

15:57 Jan 22, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Reference Manual
Reference Manual
[niby proste, ale nie spotkałem jeszcze dobrego tłumaczenia]
xxxkgas
Polish translation:instrukcja obsługi
Explanation:
pod warunkiem, że chodzi o urządzenie
Selected response from:

Pawel Czernecki
Grading comment
No właśnie. Koledzy pracujący w Stanach i czujący język twierdzą, że to najwłaściwsze określenie. Dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1podręcznik konsultacyjny
leff
5instrukcja obsługi
Pawel Czernecki
4dokumentacja / podręcznik
Andrzej Lejman
4podręcznik użytkownika
metafrasi.pl
4instrukcje / opis / dokumentacja
Jacek Krankowski
4ten termin nie ma uniwersalnego odpowiednika
KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO
3zestawienie
stake
3instrukcja referencyjna
Jerzy Czopik


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dokumentacja / podręcznik


Explanation:
w zależności od kontekstu

Andrzej Lejman
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 8466

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
instrukcje / opis / dokumentacja


Explanation:
propozycja

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
instrukcja referencyjna


Explanation:
ja bym to wziął dosłownie - na przykład jeśli jest wiele wariantów, to można mieć jedną referencyjną do wszytskich plus małe dodatkowe uzupełniające dla poszczególnych wariantów. Będzie pewnie łatwiej zrobić i dopasowywać do potrzeb klienta...

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zestawienie


Explanation:
propozycja:
porównanie (zestawienie) - np. zamienników materiałowych, różnych norm obowiązujących w różnych krajach i które sobie wzajemnie odpowiadają, itp.

stake
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 128

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
podręcznik konsultacyjny


Explanation:
jako odróżnienie od podręcznika dydaktycznego. Bo w istocie jest to taki typ podręcznika, który nie służy do uczenia się czegoś (np. obsługi urzadzenia), tylko łatwego odnajdywania rozwiązania konkretnego problemu związanego z tą obsługą. Ewentualnie można skorzystać z określena 'poradnik' lub połączenia 'podręcznik-poradnik'.

manual =
1 a handy book of facts, instructions, etc. for use as a guide or reference; handbook


leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
3375 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
instrukcja obsługi


Explanation:
pod warunkiem, że chodzi o urządzenie

Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049
Grading comment
No właśnie. Koledzy pracujący w Stanach i czujący język twierdzą, że to najwłaściwsze określenie. Dzieki!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ten termin nie ma uniwersalnego odpowiednika


Explanation:
wszystko zależy od rodzaju tekstu i od kontekstu
do przedstawionych propozycji mogę dorzucić OPRACOWANIE

KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  AleksanderS: "instrukcja obsługi" jest najprostszym i wystarczającym tłumaczeniem. MNie zdarrzało się tłumaczyć podobny twór - operation manual - jako "podręcznik eksploatacyjny"
12 hrs

3620 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reference manual
podręcznik użytkownika


Explanation:
Podaję jeszcze jedną propozycję, przydatną w kontekstach wykluczających "instrukcję obsługi" (mój dzisiejszy przykład: "general instructions for use, a reference manual and training materials"). "Podręcznik konsultacyjny" to ciekawa propozycja, ale dotąd nie przyjął się taki termin.


    Reference: http://www.google.com/webhp?hl=en&tab=ww#hl=en&tbo=d&sclient...
metafrasi.pl
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 68




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search