olfactory fatigue

Polish translation: adaptacja powonienia do bodźca węchowego

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: olfactory fatigue
Polish translation:adaptacja powonienia do bodźca węchowego
Entered by: OTMed (X)

20:07 Apr 14, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / safety
English term or phrase: olfactory fatigue
Exposure to hydrogen sulfide at concentrations of 30-50 ppm will cause olfactory fatigue in which a respirator user could not
makary
adaptacja (zmysłu) węchu/a. powonienia/a. do bodźca węchowego
Explanation:
Narażenie na ... prowadzi do adaptacji/powoduje adaptację zmysłu powonienia.

W tym znaczeniu adaptacja, to zmniejszenie wrażliwości narządu na stale działający bodziec.
M. in. W. Traczyk "Fizjologia człowieka" Wyd II.

Selected response from:

OTMed (X)
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2adaptacja (zmysłu) węchu/a. powonienia/a. do bodźca węchowego
OTMed (X)
4zmeczenie ( niewydolnosc ) zmyslu powonienia
remikijusz
3przyzwyczajenie powonienia
leff
2stępienie powonienia
Maciej Andrzejczak


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zmeczenie ( niewydolnosc ) zmyslu powonienia


Explanation:
malo wiadomosci niestety wyniaka z tego zdania

remikijusz
Italy
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 24

46 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
stępienie powonienia


Explanation:
chyba lepiej niż węchu
propoycja

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4053

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przyzwyczajenie powonienia


Explanation:
Formalnie jest to zmęczenie, ale zmęczenie specyficzne, powodujące 'przyzwyczajenie' się wechu do danego bodźca i zaprzestanie reagowania na ten bodziec. Nie dochodzi więc do jakiegoś upośledzenia samego zmysłu powonienia tylko do utraty wrażliwości właśnie na ten bodziec.

fatigue
6 (Physiol.) the decreased ability to function or inability to respond of an organism or one of its parts due to prolonged exertion or repeated stimulation
[Webster's]



leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
adaptacja (zmysłu) węchu/a. powonienia/a. do bodźca węchowego


Explanation:
Narażenie na ... prowadzi do adaptacji/powoduje adaptację zmysłu powonienia.

W tym znaczeniu adaptacja, to zmniejszenie wrażliwości narządu na stale działający bodziec.
M. in. W. Traczyk "Fizjologia człowieka" Wyd II.




    Reference: http://gnu.univ.gda.pl/~sobol/psychobaza/ps_pato/ps_pato_wyk...
    Reference: http://www.policja.pl/clknn/osmologia/g7.htm
OTMed (X)
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  barwin
1 hr

agree  leff: o, fachowo nazwane to, co ja opisałem :-)
8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search