control box

Polish translation: regulator głośności

20:41 Jan 13, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / Home theater
English term or phrase: control box
w kontekście zestawu słuchawkowego kina domowego. Jest to coś w rodzaju pilota, z regulacją głośności głośników słyszanych w słuchawkach (tylny, przedni, centralny i subwoofer). Dana skrzynka podłączona jest kabelkiem do słuchawek i z drugiej strony również kabelkiem do urządzenia właściwego kina domowego.
barwin
Polish translation:regulator głośności
Explanation:
po prostu

Skrzynka odpada, a "z regulacją głośności głośników słyszanych w słuchawkach" to stwierdzenie absurdalne.

Proponuję: z regulacją poziomu sygnałów słyszanych ...
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1regulator głośności
Andrzej Lejman
5regulator poziomu dźwięku w słuchawkach
Andrzej Mierzejewski
4 -1skrzynka sterownicza
Maciej Andrzejczak
2sterownik głośników
Maciej Spiewak
2 -1skrzynka sterowania
Witold Raczynski


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
sterownik głośników


Explanation:
na tzw. 'czuja'...

Maciej Spiewak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 552

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  woglaza: wg kontekstu bardziej sterownik niz skrzynka
10 hrs

disagree  Andrzej Mierzejewski: nie głośników, a słuchawek
10 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
skrzynka sterowania


Explanation:
przez analogię do control panel czyli panel sterowania

Witold Raczynski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 124

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: j.n.
12 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
skrzynka sterownicza


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-01-13 20:51:33 GMT)
--------------------------------------------------

albo skrzynka sterująca

Skrzynka sterująca, 10-28 V , 6/10 A ( cont/peak ). 4,410. 2,514.
14, J 300X. Skrzynka sterująca, 10-40 V , 10/20 A ( cont/peak
www.escort.com.pl/cenniki/simrad_cennik.xls
=================
Na obudowie umieszczona jest skrzynka sterująca z urządzeniem zdalnego sterowania, stabilizatorem napięcia oraz filtrami zakłóceń
www.pzl.com.pl/pl/produkty/osprzet_lotniczy/elektro-energet... przetwornica_po-500.html -

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4049

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: nie skrzynka, przecież to powinno być małe i zgrabne pudełeczko :-)
10 hrs

disagree  Andrzej Lejman: skrzynka? Na kablu słuchawek?
12 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
regulator poziomu dźwięku w słuchawkach


Explanation:
przecież asker podaje, że "...zestawu słuchawkowego..." i "...podłączona jest do słuchawek".
Hop, da dana skrzynka :-)))

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 28 mins (2004-01-14 09:09:08 GMT)
--------------------------------------------------

BTW: Pozwalam sobie wytknąć askerowi, że użyte przez niego sformułowania: \"z regulacją głośności głośników słyszanych w słuchawkach\" oraz \"skrzynka\" (a regulator jest zapewne wielkości paczki papierosów, a co najwyżej pilota TV) zaciemniają kontekst i utrudniają znalezienie prawidłowej odpowiedzi

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 6897

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
regulator głośności


Explanation:
po prostu

Skrzynka odpada, a "z regulacją głośności głośników słyszanych w słuchawkach" to stwierdzenie absurdalne.

Proponuję: z regulacją poziomu sygnałów słyszanych ...

Andrzej Lejman
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Raczynski: tak panie Andrzeju, zdecydowanie lepsze niż moja skrzynka, pozdrawiam
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search