voice-over IP type peering

Polish translation: wymiana ruchu VoIP w sieciach równorzędnych

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:voice-over IP type peering
Polish translation:wymiana ruchu VoIP w sieciach równorzędnych
Entered by: Piotr Kaminski

13:17 Aug 14, 2012
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / umowa o świadczeniu usług telekomunikacyjnych
English term or phrase: voice-over IP type peering
S.I.P. Session Initiation Protocol, or SIP software, is a protocol for voice-over IP type peering.
SIP also supports video telephony services.
Piotr Kaminski
Poland
wymiana ruchu VoIP w sieciach równorzędnych
Explanation:
Albo: 'równorzędna wymiana ruchu (peering) typu VoIP pomiędzy sieciami'.
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3wymiana ruchu VoIP w sieciach równorzędnych
Jerzy Matwiejczuk
4 +1protokół inicjacji sesji/połączeń VoIP
Crannmer


Discussion entries: 3





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
protocol for voice-over IP type peering.
protokół inicjacji sesji/połączeń VoIP


Explanation:
protokół inicjacji sesji/połączeń VoIP

SIP (ang. Session Initiation Protocol) – protokół inicjowania sesji, zaproponowany przez IETF standard dla zestawiania sesji pomiędzy jednym lub wieloma klientami. Jest obecnie dominującym protokołem sygnalizacyjnym dla Voice over IP i stopniowo zastępuje H.323.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol

Crannmer
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciek Pastuszka
4 mins
  -> thx

neutral  SlawekW: istotą tu jest peering, samo SIP i VoIP to nie problem...
14 mins
  -> protokół __inicjacji__sesji/połączeń__ VoIP

neutral  Jerzy Matwiejczuk: W nieuprawniony sposób włączyłeś do pytania 'protocol' i sam sobie odpowiedziałeś na postawione przez siebie pytanie.
1 hr

neutral  Marta Williams: To fragment umowy jest, która jedynie prześlizguje się w pobliżu technicznych faktów (jeśli to ovh). Zatem ta propozycja wydaje się być zbyt szczegółowa.
6 hrs

neutral  Polangmar: Termin "peering" nie został przetłumaczony.
8 hrs

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
voice-over ip type peering
wymiana ruchu VoIP w sieciach równorzędnych


Explanation:
Albo: 'równorzędna wymiana ruchu (peering) typu VoIP pomiędzy sieciami'.

Jerzy Matwiejczuk
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 126

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: wolna wariacja, niezwiązana ze znaczeniem SIP
11 mins
  -> Pytanie nie dotyczy SIP. Moja propozycja jest precyzyjną odpowiedzią na postawione pytanie.

agree  SlawekW: o właśnie:)
11 mins
  -> Dziękuję!

agree  Marta Williams: Tu proponuję przetłumaczć jako (...)jest protokołem wymiany ruchu VoIP.Sieci równorzędne, to już trochę nadinterpretacja i za daleko idący wniosek.||Peering określa kierunek przepływu i nie mówi (zasadniczo) nic o nadrzędności lub jej braku.
6 hrs
  -> 'Sieci równorzędne' albo 'wymiana równorzędna' to właśnie 'peering'. Thanks, anyway.

agree  Polangmar
8 hrs
  -> Dziękuję!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search