encrypted microbursts

Polish translation: zaszyfrowane/zakodowane mikroserie pakietów

23:11 Jul 28, 2018
English to Polish translations [PRO]
Science - Telecom(munications)
English term or phrase: encrypted microbursts
Marcus also gave Heathcliff a covert communications device
that allowed him to transmit reports via satellite with encrypted
microbursts.

To jest z powieści szpiegowskiej.
allp
Poland
Polish translation:zaszyfrowane/zakodowane mikroserie pakietów
Explanation:
Ew. jeszcze mniej precyzyjnie: zaszyfrowane mikropakiety. Albo całkiem nietechnicznie: zaszyfrowane ultrakrótkie sygnały.

Jak ultrakrótkie telegramy z niemieckich okrętów podwodnych podczas Bitwy o Atlantyk, które były przez niemiecką strone uznane za nie do namierzenia - właśnie ze względu na krótkość. Że strona aliancka je jednak namierzała (namiernikiem Huff-Duff), to inna historia.

--------------------------------------------------
Note added at 1 Tag 8 Stunden (2018-07-30 07:28:33 GMT)
--------------------------------------------------

mikropakiety danych oczywiście
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Mikropakiety danych pasują mi najbardziej. Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zaszyfrowane/zakodowane mikroserie pakietów
Crannmer
3zaszyfrowane mikrosekundowe wiązki sygnału
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2zakodowane mikro-impulsy
geopiet
Summary of reference entries provided
micro-bursting
geopiet

  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zaszyfrowane mikrosekundowe wiązki sygnału


Explanation:
This is the idea.

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 70

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zakodowane mikro-impulsy


Explanation:
skoro to beletrystyka, więc nie musi być 100% naukowo ...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 46

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zaszyfrowane/zakodowane mikroserie pakietów


Explanation:
Ew. jeszcze mniej precyzyjnie: zaszyfrowane mikropakiety. Albo całkiem nietechnicznie: zaszyfrowane ultrakrótkie sygnały.

Jak ultrakrótkie telegramy z niemieckich okrętów podwodnych podczas Bitwy o Atlantyk, które były przez niemiecką strone uznane za nie do namierzenia - właśnie ze względu na krótkość. Że strona aliancka je jednak namierzała (namiernikiem Huff-Duff), to inna historia.

--------------------------------------------------
Note added at 1 Tag 8 Stunden (2018-07-30 07:28:33 GMT)
--------------------------------------------------

mikropakiety danych oczywiście

Crannmer
PRO pts in category: 32
Grading comment
Mikropakiety danych pasują mi najbardziej. Dziękuję :)




Reference comments


1 hr
Reference: micro-bursting

Reference information:
In computer networking, micro-bursting is a behavior seen on fast packet-switched networks, where rapid bursts of data packets are sent in quick succession - https://en.wikipedia.org/wiki/Micro-bursting_(networking)#

----------

3. Micro-bursts
Micro-bursts to nazwa, którą określamy krótkotrwałe skoki utylizacji łącza do 100%. Spowodowane są one nagłymi wyrzutami dużych ilości pakietów do sieci, które w rezultacie mogą powodować przepełnienia buforów pamięci i zatłoczenie (congestion).

-------

wysyłane jest wiele nowych segmentów naraz (ang. micro-burst) - https://goo.gl/4YJxaD

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 46




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search