glow stick

Polish translation: patyczek fluorescencyjny/świetlik

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:glow stick
Polish translation:patyczek fluorescencyjny/świetlik
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

09:28 Jun 29, 2019
English to Polish translations [Non-PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / decorations
English term or phrase: glow stick
Literatura piękna. USA. Kontekst: "The kids were waving green and yellow glow sticks around in
the dark"
Yourand
Poland
patyczek fluorescencyjny/świetlik
Explanation:
Patyczek fluorescencyjny to plastikowa rurka( tuba) zawierające 2 płyny, które pod wpływem interakcji powodują efekt iluminacji.óhttps://pl.orakel.com/products/patyczki-fluorescencyjne/paty...

Światło chemiczne – świetlik (ang. glow stick, lightstick) jednorazowe źródło światła zbudowane z plastikowego pojemnika zawierającego dwie odizolowane ciecze (jedną w szklanym pojemniku), które po wymieszaniu zaczynają świecić. Światło chemiczne aktywuje się przez zgięcie plastikowego pojemnika zewnętrznego aż do złamania (lub zgniecenia) szklanego pojemnika wewnętrznego. Światło chemiczne może świecić od 5 minut (ultra intensywne) do 12 godzin. Produkowane są świetliki w różnych barwach: zielone (te z reguły świecą najdłużej), czerwone, pomarańczowe, różowe, żółte, niebieskie, fioletowe i białe oraz świecące w podczerwieni.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Światło_chemiczne
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2patyczek fluorescencyjny/świetlik
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3 +1świecąca pałeczka / świecący patyk/patyczek
mike23


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
patyczek fluorescencyjny/świetlik


Explanation:
Patyczek fluorescencyjny to plastikowa rurka( tuba) zawierające 2 płyny, które pod wpływem interakcji powodują efekt iluminacji.óhttps://pl.orakel.com/products/patyczki-fluorescencyjne/paty...

Światło chemiczne – świetlik (ang. glow stick, lightstick) jednorazowe źródło światła zbudowane z plastikowego pojemnika zawierającego dwie odizolowane ciecze (jedną w szklanym pojemniku), które po wymieszaniu zaczynają świecić. Światło chemiczne aktywuje się przez zgięcie plastikowego pojemnika zewnętrznego aż do złamania (lub zgniecenia) szklanego pojemnika wewnętrznego. Światło chemiczne może świecić od 5 minut (ultra intensywne) do 12 godzin. Produkowane są świetliki w różnych barwach: zielone (te z reguły świecą najdłużej), czerwone, pomarańczowe, różowe, żółte, niebieskie, fioletowe i białe oraz świecące w podczerwieni.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Światło_chemiczne

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 260
Grading comment
dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: You light up our way, Frank.
3 hrs
  -> Hopefully in the right direction.

agree  Justyna Zhang
8 hrs
  -> Dziękuję Justyno.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
świecąca pałeczka / świecący patyk/patyczek


Explanation:
świecąca pałeczka / świecący patyk/patyczek

Widziałem, że pozostaje też bez tłumaczenia jako "glow stick"

mike23
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: You are a glowing beacon here on proz.
6 hrs
  -> Thanks Frank, but it is you whom I salute.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search