wood-beamed ceilings

Polish translation: sufit belkowy

18:50 Mar 15, 2011
English to Polish translations [PRO]
Tourism & Travel
English term or phrase: wood-beamed ceilings
Czy ktoś może wie jak nazwać ten sufit?
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTadlg0SLMwninTcEMaY...
Jarosław Bąk
Polish translation:sufit belkowy
Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at   7 min (2011-03-15 18:57:47 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.astrojawil.pl/ptryb_zamek.htm

--------------------------------------------------
Note added at   18 min (2011-03-15 19:08:39 GMT)
--------------------------------------------------

sufit belkowy drewniany. nie strop belkowy.
Selected response from:

IRA100
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5strop drewniany belkowany
groszek
4sufit belkowy
IRA100
4 -1stropy na belkach drewnianych
Polangmar
4 -1drewniane stropy belkowe
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 6





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
stropy na belkach drewnianych


Explanation:
stropy oparte na belkach drewnianych

http://tinyurl.com/6dxdovl

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 168

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  IRA100: strop to element konstrukcyjny, sufit to element architektoniczny. nawet w wersji oryginalnej jest sufit a nie strop
55 mins
  -> Postać wyrażenia "wood-beamed ceilings" (w dodatku w liczbie mnogiej) wskazuje, że chodzi właśnie o elementy konstrukcyjne, a nie architektoniczne.

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sufit belkowy


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at   7 min (2011-03-15 18:57:47 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.astrojawil.pl/ptryb_zamek.htm

--------------------------------------------------
Note added at   18 min (2011-03-15 19:08:39 GMT)
--------------------------------------------------

sufit belkowy drewniany. nie strop belkowy.

IRA100
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: 1. Strop, nie sufit (sufit to widoczna z dołu część stropu). 2. Trzeba podać materiał (strop belkowy – elementem nośnym są belki... Belki mogą być drewniane, stalowe lub żelbetowe. http://tinyurl.com/646r5hb ).
13 mins
  -> belki sufitowe nie muszą być elementem konstrukcyjnym a dekoracyjnym. tak dla przykładu.

agree  Hanna Burdon: Też sądzę, że chodzi u dekorację sufitu.
3 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
drewniane stropy belkowe


Explanation:
A ja tak bym to ujął.
Na podstawie
http://muratordom.pl/budowa/dachy-i-stropy/stropy-drewniane,...
+
http://pl.wikipedia.org/wiki/Strop_(budownictwo)

BTW nie wiemy, czy belki w pytaniu są prawdziwe, czy może to tylko imitacje ze styropianu albo płyty gips/karton (widziałem w mieszkaniu M3 w Polsce). W każdym razie autorowi chodzi o podkreślenie rustykalności, zabytkowości, itp.



Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Drewniane są belki - mamy "wood-beamed ceilings" (dosł. "belkowane drewnem", czyli wspierane belkami drewnianymi, czyli oparte/wsparte na belkach drewnianych), a nie "beamed wood ceilings" - nie wiemy więc na 100%, czy to, co na belkach, jest z drewna.
5 hrs

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
strop drewniany belkowany


Explanation:
czyli: wood beam ceilings

vide:
http://www.tin-ceiling.net/category/wood-beam-ceilings/
http://ladnydom.pl/budowa/51,106570,8924247.html?i=7
http://pl.wikipedia.org/wiki/Belkowanie

• Niepowtarzalny klimat loftu miały tutaj nadać drewniane stropy i belkowania, granitowe schody i wspaniała, ceglana elewacja z wielkimi oknami.
http://bryla.gazetadom.pl/bryla/1,85301,6780915.html

groszek
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search