Ocean & Dray Transport

Polish translation: transport morski i wewnątrz-portowy (kołowy)

10:41 Aug 30, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: Ocean & Dray Transport
Platforma do zarządzania dostawą zamówień. Domyślam się, że może chodzić o transport ładunku statkiem do portu docelowego i jego przewóz platformą do magazynu. Dobrze kombinuję?
lemmebe
Poland
Polish translation:transport morski i wewnątrz-portowy (kołowy)
Explanation:
Drayage (dray) - Transport of rail or ocean freight by truck to an intermediate or final destination; typically a charge for pickup/delivery of goods moving short distances (e.g., from marine terminal to warehouse). - from Frank's references

---

Tradycyjne usługi portowe – takie jak przeładunek, magazynowanie, transport wewnątrz portowy, usługi żeglugowe (holownicze, pilotowe, cumowanie) oraz usługi na rzecz uczestników lądowych transportu dalekiego. Wymienione usługi są podstawą działalności morskiego portu handlowego. - http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2014/... - page 9

------

Transport wewnątrz zakładowy.

Transport wewnątrz – portowy należy podzielić na transport kołowy i technologiczny.

W transporcie kołowym należy głównie wyróżnić sprzęt do przewożenia ładunków masowych, a są to układarki i samochody z przystosowanymi naczepami, inaczej ciągniki siodłowe. - https://snauka.pl/i-charakterystyka-portu-morskiego-w-winouj...

------

..... nowoczesne nabrzeża wyposażone w terminale kontenerowe i bazy przeładunkowo – składowe, rozwinięty transport wewnątrz - portowy, rozbudowaną infrastrukturę: drogową i szynową od strony lądu oraz wodną od strony akwatorium portowego, - https://isn.page.link/4Y22 - page 5

Selected response from:

geopiet
Grading comment
Dokładnie o to chodziło! Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1transport morski i wewnątrz-portowy (kołowy)
geopiet
4transport morski i krótko dystansowy (wodny lub lądowy)
jerzy cieslik77
Summary of reference entries provided
Drayage
Frank Szmulowicz, Ph. D.

Discussion entries: 3





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ocean & dray transport
transport morski i krótko dystansowy (wodny lub lądowy)


Explanation:
transport morski i krótko dystansowy (wodny lub lądowy)

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2019-08-30 10:58:14 GMT)
--------------------------------------------------

Drayage is the transport of goods over a short distance in the shipping and logistics industries.

jerzy cieslik77
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 47

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ocean & dray transport
transport morski i wewnątrz-portowy (kołowy)


Explanation:
Drayage (dray) - Transport of rail or ocean freight by truck to an intermediate or final destination; typically a charge for pickup/delivery of goods moving short distances (e.g., from marine terminal to warehouse). - from Frank's references

---

Tradycyjne usługi portowe – takie jak przeładunek, magazynowanie, transport wewnątrz portowy, usługi żeglugowe (holownicze, pilotowe, cumowanie) oraz usługi na rzecz uczestników lądowych transportu dalekiego. Wymienione usługi są podstawą działalności morskiego portu handlowego. - http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2014/... - page 9

------

Transport wewnątrz zakładowy.

Transport wewnątrz – portowy należy podzielić na transport kołowy i technologiczny.

W transporcie kołowym należy głównie wyróżnić sprzęt do przewożenia ładunków masowych, a są to układarki i samochody z przystosowanymi naczepami, inaczej ciągniki siodłowe. - https://snauka.pl/i-charakterystyka-portu-morskiego-w-winouj...

------

..... nowoczesne nabrzeża wyposażone w terminale kontenerowe i bazy przeładunkowo – składowe, rozwinięty transport wewnątrz - portowy, rozbudowaną infrastrukturę: drogową i szynową od strony lądu oraz wodną od strony akwatorium portowego, - https://isn.page.link/4Y22 - page 5



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 191
Grading comment
Dokładnie o to chodziło! Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: dray - transport wewnętrzny na terenie portu miedzy nabrzeżem, a punktem załadunku na docelowy środek transportu (terminal kolejowy, plac załadunku ciężarówek, inne jednostki pływające itd.).
1 day 9 hrs
  -> dziękuję




Reference comments


19 mins
Reference: Drayage

Reference information:
Drayage (dray) - Transport of rail or ocean freight by truck to an intermediate or final destination; typically a charge for pickup/delivery of goods moving short distances (e.g., from marine terminal to warehouse).
http://matchbacksystems.com/Resources/Terminology.aspx

Drayage is the transport of goods over a short distance in the shipping and logistics industries.[1][2] Drayage is often part of a longer overall move, such as from a ship to a warehouse. Some research defines it specifically as "a truck pickup from or delivery to a seaport, border point, inland port, or intermodal terminal with both the trip origin and destination in the same urban area".[3] Port drayage is the term used when describing[4] short hauls from ports and other areas to nearby locations. Drayage is a key aspect of the transfer of shipments to and from other means of transportation. The term drayage is also used for the fee paid for such services.

https://en.wikipedia.org/wiki/Drayage

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 512




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search