Permanent Establishment (PE) exposure

Romanian translation: (grad/nivel de) expunere a(l) Sediului Permanent

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Permanent Establishment (PE) exposure
Romanian translation:(grad/nivel de) expunere a(l) Sediului Permanent
Entered by: Florin Hulubei

12:29 Apr 28, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / report
English term or phrase: Permanent Establishment (PE) exposure
no explanation
Florin Hulubei
(grad/nivel de) expunere a(l) Sediului Permanent
Explanation:
Poate fi vorba de expunerea la risc (din punct de vedere financiar) a Sediului Permanent al unei firme...
Selected response from:

elenus
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5(grad/nivel de) expunere a(l) Sediului Permanent
elenus
5Risc de generare de sediu permanent
BgTo
5additional information - not for grading
Elizabeth Rudin


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
permanent establishment (pe) exposure
(grad/nivel de) expunere a(l) Sediului Permanent


Explanation:
Poate fi vorba de expunerea la risc (din punct de vedere financiar) a Sediului Permanent al unei firme...

elenus
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Tulbure: fara context, nu vad o traducere mai buna
5 mins
  -> Asa este. Multumesc

agree  Bogdan Honciuc
1 hr
  -> Multumesc

agree  Mihaela Brooks: Intrebarea nu are context...
1 hr
  -> Multumesc

agree  Marcella Magda
6 hrs
  -> Multumesc

agree  xxxMihai Badea
1 day 2 hrs
  -> Multumesc

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
permanent establishment (pe) exposure
additional information - not for grading


Explanation:
"expunerea Sediului Permanent (la impozite)"

“PE exposure” = expunere la impozite pe venituri/profit:

The treaties provide that an FBE, even if engaged in a US business under general US tax rules, will not be subjected to US tax unless such business is conducted through a so-called permanent establishment ("PE"), a fixed place of business. The existence of a US office is the most common form of a fixed place of business. http://www.gibney.com/LegalNews/Record/taxarticle.cfm

The rules that determine whether an FPB or PE exists in Canada are quite complex. Consequently, non-resident contractors may inadvertently create a Canadian FPB or PE through their business activities in Canada. In such event, the treaty protection would be lost and the non-resident contractor would be subject to Canadian income tax on its Canadian-source income. http://www.deloitte.com/dtt/newsletter/0,1012,sid%3D3634%26c...

“Legea privind impozitul pe profit din Monitorul Oficial nr. 414 din data: 26/06/2002:
CAPITOLUL I: Dispozitii generale
Art. 1(1) Sunt obligate la plata impozitului pe profit, în conditiile prezentei legi, si denumite în continuare contribuabili:
a) …
b) persoanele juridice straine care desfasoara activitati printr-un sediu permanent în România, pentru profitul impozabil aferent acelui sediu permanent” http://webzter.ro/legislatie_impozitul_pe_profit.php

O traducere anterioară:
Determinarea "Instituţiei Permanente" (Permanent Establishment)
- Aspecte critice ale definirii conceptului de IP şi ale condiţiilor de atribuire a profitului
http://www.contactnet.ro/solutiixxi/index.php?nr=2&sc=6&sbsc...


Elizabeth Rudin
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

1835 days   confidence: Answerer confidence 5/5
permanent establishment (pe) exposure
Risc de generare de sediu permanent


Explanation:
Se mai numeşte şi "PE risk".

Dacă un nerezident (PF sau PJ) conduce afaceri în România pe o perioada mai mare de 6 luni pe an, e nevoit să se înregistreze în scopuri fiscale în România (să plăteasca impozit pe profiturile obţinute aici şi să depună declaraţii fiscale etc.) De aici se vorbeşte de "riscul de generare de sediu permanent".

BgTo
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search