PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

sowability

Romanian translation: capacitatea de însămânţare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sowability
Romanian translation:capacitatea de însămânţare
Entered by: Robert Roata

09:43 Jan 7, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Agriculture
English term or phrase: sowability
În primul rând, urez tuturor utilizatorilor acestui site La Multi Ani şi sănătate în noul an.
Termenul apare într-un document care prezintă tehnica de cultivare a sfeclei de zahăr, precum şi pe cea a producerii zahărului. Iată şi un pic de context:
"High quality seeds?
- Sowability;
- Germination rate;
- Uniformity in plant establishment;
- Performance under biotic and abiotic stress."

Mulţam!
Robert Roata
capacitatea de însămânţare
Explanation:
Capacitatea de înfrăţire a soiului cultivat, www.fermierul.ro/modules.php?name=News&file=print&sid=97 - 8k
Selected response from:

Adriana Sandru
France
Grading comment
Mulţam!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3capacitatea de însămânţare
Adriana Sandru
3capacitate germinativă (de germinaţie)
Camelia Manea
Summary of reference entries provided
sowability
adinag

  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
capacitatea de însămânţare


Explanation:
Capacitatea de înfrăţire a soiului cultivat, www.fermierul.ro/modules.php?name=News&file=print&sid=97 - 8k

Adriana Sandru
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţam!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Iosif JUHASZ
6 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Tradeuro Language Services
2 days 22 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
capacitate germinativă (de germinaţie)


Explanation:
Nu sunt de specialitate, dar am găsit nişte referinţe legate de indicii de calitate ai seminţelor.

http://www.gazetadeagricultura.info/index.php?option=com_con...
“Viabilitatea – determinarea viabilitatii cu saruri de tetrazoliu este analiza care determina **capacitatea germinativa** potentiala totala a semintelor de grau, orz...”
(sau capacitate de germinatie)

http://74.125.77.132/search?q=cache:S-ZH5ksjjr0J:archive.tve...
(v. fisa de lucru 13)


Camelia Manea
Luxembourg
Native speaker of: Romanian




Reference comments


4 mins peer agreement (net): +1
Reference: sowability

Reference information:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_spanish/agriculture/226...

--------------------------------------------------
Note added at 13 minute (2009-01-07 09:57:21 GMT)
--------------------------------------------------

mai cautammm...:)

adinag
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Note to reference poster
Asker: Mulţam, dar am gasit-o şi eu. Nu mă prea ajută. Cred că am eu mintea blocată acum, după vacanţa de sărbători, dar nu găsesc un termen sau o expresie care să sune bine în româna...


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  RODICA CIOBANU
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search