brain chemistry

Romanian translation: procesele chimice din creier

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:brain chemistry
Romanian translation:procesele chimice din creier
Entered by: Andrei Albu

12:33 Jan 21, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: brain chemistry
How 'love' alters behaviour and brain chemistry
lakme
procesele chimice din creier
Explanation:
:-)

modul in care 'dragostea' duce la modificarea comportamentului si a proceselor chimice din creier
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5procesele chimice din creier
Andrei Albu
5 +1cum dragostea schimba comportamentul/caracterul si gindirea
Anca Nitu


Discussion entries: 3





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
procesele chimice din creier


Explanation:
:-)

modul in care 'dragostea' duce la modificarea comportamentului si a proceselor chimice din creier


    Reference: http://www.inoan-press.com/san/noi/s47.html
Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 1777
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  felicia_za
5 mins

agree  asco: sau "procesele interne ale minţii"
40 mins
  -> nu procesele interne ale mintii (gandire, afectivitate, memorie etc.) - ci chiar cele chimice.

agree  Elvira Stoianov
1 hr

agree  Cristina Moldovan do Amaral
1 hr

neutral  Anca Nitu: agree asco, procesele chimice din creier?!?! in marketing? trebuiesa ne gindim la sensul larg al cuvantului , nu cred ca o traducere ad literam se potriveste cu contextul. salutari:)
3 hrs
  -> evident, intrebarea a fost incadrata gresit la marketing. Si "dragostea" - a se vedea ghilimelele, ca si abuzul/dependenta de ciocolata, tutun, alcool, produce modificari in chimia creierului (hormoni s.a. subst.) ;-)

agree  Chris Hoble
14 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cum dragostea schimba comportamentul/caracterul si gindirea


Explanation:
behaviour= comportament
extended to way of behaviuor (this context) = caracter
to show the way a person is changed by love

brain chemistry = gindire (this context)
chemistry is attaractuion is not used in romanian
brain chemisrty is probably used for medical texts which I think is not the case here.




--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 15:45:28 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry typos!
chemistry \"as or meaning attraction\"


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 16:11:40 (GMT)
--------------------------------------------------

more explanations:
brain chemistry as functioning of the brain ( this context) = gindire

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 05:38:08 (GMT)
--------------------------------------------------

acum vad ca intrebarea s-a incadrat in categoria Art/Literary
Ce se intimpla?!?


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 3372

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  danv
7 hrs
  -> thnx




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search