the drum catches the rays

Romanian translation: tamburul straluceste in razele sale

05:59 May 14, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: the drum catches the rays
At dawn, when the light of the sun first strikes on the cupola and the drum catches the rays, then is this edifice a marvelous site to behold.
ralu1682
Romania
Romanian translation:tamburul straluceste in razele sale
Explanation:
Nu este foarte clar ce inseamna drum in acest context; echivalentul cel mai general este "tambur", mai existand posibilitatea de a-l treduce prin "baril" sau "butoi metalic" in anumite contexte, in altele fiind pur si simplu o "toba" - foarte posibil in context de pagoda. Depinde despre ce este vorba :-).

Textul ar suna:
La rasarit, in clipa in care lumina soarelui atinge intaiasi data cupola iar [tamburul]/[toba] straluceste in razele sale, atunci ...

Selected response from:

Ciprian Dumea
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1tamburul straluceste in razele sale
Ciprian Dumea
4peretii cupolei
Anca Nitu
3turla vede primele raze de soare
Cristian Nicolaescu


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tamburul straluceste in razele sale


Explanation:
Nu este foarte clar ce inseamna drum in acest context; echivalentul cel mai general este "tambur", mai existand posibilitatea de a-l treduce prin "baril" sau "butoi metalic" in anumite contexte, in altele fiind pur si simplu o "toba" - foarte posibil in context de pagoda. Depinde despre ce este vorba :-).

Textul ar suna:
La rasarit, in clipa in care lumina soarelui atinge intaiasi data cupola iar [tamburul]/[toba] straluceste in razele sale, atunci ...



Ciprian Dumea
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  costinro: tambrurul coloanei, deci coloana (prin extensie)...
24 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
peretii cupolei


Explanation:
Source: The Collins English Dictionary

drum1 =
(Architect) a one of a number of cylindrical blocks of stone used to construct the shaft of a column
b the wall or structure supporting a dome or cupola


cam asa ceva
cind soarele atinge cupola , iar peretii sai stralucesc blablabla..

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 3372

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
turla vede primele raze de soare


Explanation:
cred ca este vorba de razele soarelui care ating si turla aflata sub cupola(ca la o biserica)

Cristian Nicolaescu
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 2321




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search