righteousness

Romanian translation: "Soarele Dreptatii"

13:08 Jan 12, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary / Teologie
English term or phrase: righteousness
Traduceti si comparati formula "Sun of Righteousness" si "Sun of justice".
Virgil Baidoc
Romanian translation:"Soarele Dreptatii"
Explanation:
Pentru crestin Isus Cristos este soarele dreptatii care va rasari (Mal 3, 20) si lumina care vine din inaltimi pentru a lumina (Lc 1, 78-79). Atunci cand in 1995 Papa Ioan Paul al II-lea a scris o enciclica intitulata "Orientale Lumen", "Lumina Orientului", imaginea Orientului a capatat o alta semnificatie. Papa amintea ca lumina Evangheliei vine din Orient, in particular de la Ierusalim si ca Orientul a lasat Bisericii o mostenire bogata, care este patrimoniu al intregii Biserici.

"Sun of justice" = "Soarele Adevarului"
http://www.misiune.ro/pagina/interface_fr_files/resurse/1.ht...
Selected response from:

Irene S.
Grading comment
Va rog, Scrieti Iisus cu doi i.
Multumesc.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2"Soarele Dreptatii"
Irene S.
4 +2virtute
Ciprian Dumea
4dreptate, justete
alialivali
4neprihănire
Meta Schuster
3moralitate
Elvira Stoianov


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
virtute


Explanation:
poti traduce righteousness si prin virtute, nu numai justete sau judecata

"Fiu al virtutii" si "Fiu al dreptatii"

Ciprian Dumea
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Albu
1 min

agree  Oana Popescu
12 mins

neutral  Dan Marasescu: virtutea are un sens mai precis in general. Vezi cele trei virtuti teologice. Nu stiu ce sa zic. Nu mi-e prea clar de ce trebuie sa apara in opozitie cele doua sintagme. In plus, aici e vorba de "soare"
19 mins

neutral  Meta Schuster: virtute este prea general; sun = soare
3 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dreptate, justete


Explanation:
dreptate, justete

alialivali
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 12

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
moralitate


Explanation:
Morally upright; without guilt or sin: a righteous parishioner.
In accordance with virtue or morality: a righteous judgment.
Morally justifiable: righteous anger. See Synonyms at moral.

righteousness

\Right"eous*ness\, n. [AS. rihtw[=i]snes.] 1. The quality or state of being righteous; holiness; purity; uprightness; rectitude.

Note: Righteousness, as used in Scripture and theology, in which it chiefly occurs, is nearly equivalent to holiness, comprehending holy principles and affections of heart, and conformity of life to the divine law.

2. A righteous act, or righteous quality.

All our righteousnesses are as filthy rags. --Isa. lxiv. 6.

3. The act or conduct of one who is righteous.

Blessed are they that keep judgment, and he that doeth righteousness at all times. --Ps. cvi. 3.

4. (Theol.) The state of being right with God; justification; the work of Christ, which is the ground of justification.

There are two kinds of Christian righteousness: the one without us, which we have by imputation; the other in us, which consisteth of faith, hope, and charity, and other Christian virtues. --Hooker.

Only for the righteousness of Christ imputed to us, and received by faith alone. --Westminster Catechism.

Syn: Uprightness; holiness; godliness; equity; justice; rightfulness; integrity; honesty; faithfulness.


Source: Webster's Revised Unabridged Dictionary, © 1996, 1998 MICRA, Inc.


righteousness

n : adhering to moral principles [ant: unrighteousness]



--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-01-12 13:14:23 GMT)
--------------------------------------------------

integritate ar mai fi o posibilitate dupa sinonimele de mai sus

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 888

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
"Soarele Dreptatii"


Explanation:
Pentru crestin Isus Cristos este soarele dreptatii care va rasari (Mal 3, 20) si lumina care vine din inaltimi pentru a lumina (Lc 1, 78-79). Atunci cand in 1995 Papa Ioan Paul al II-lea a scris o enciclica intitulata "Orientale Lumen", "Lumina Orientului", imaginea Orientului a capatat o alta semnificatie. Papa amintea ca lumina Evangheliei vine din Orient, in particular de la Ierusalim si ca Orientul a lasat Bisericii o mostenire bogata, care este patrimoniu al intregii Biserici.

"Sun of justice" = "Soarele Adevarului"
http://www.misiune.ro/pagina/interface_fr_files/resurse/1.ht...



    Reference: http://www.santegidio.org/news/rassegna/2003/0917_001802_RO....
    Reference: http://www.misiune.ro/pagina/interface_fr_files/resurse/1.ht...
Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 814
Grading comment
Va rog, Scrieti Iisus cu doi i.
Multumesc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Marasescu: Corect, dar cele doua sintagme se traduc dupa mine la fel. Nu e bine "soarele adevarului". Cred ca sunt doua traduceri ale aceleiasi sintagme.
1 hr

agree  Meta Schuster: sau vezi mai jos alta varianta
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
neprihănire


Explanation:
sun of righteousness = soarele neprihănirii

sun of justice = soarele dreptăţii

neprihănirea = acea îndreptăţire înaintea lui Dumnezeu pe care am primit-o în dar de la Isus Hristos prin jertfa Sa

dreptate = dreptatea supremă a lui Dumnezeu Tatăl care a fost îndeplinită (satisfăcută) în locul nostru de Isus Hristos, Fiul Său, când s-a jertfit pe cruce

Meta Schuster
Romania




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search