milestones

Romanian translation: pietre de hotar/ jaloane

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:milestones
Romanian translation:pietre de hotar/ jaloane
Entered by: Paula Cirstoiu

14:26 Apr 2, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Astronomy & Space
English term or phrase: milestones
Soviets had a five-to-one superiority to the U.S. in manned hours in space. They were first in achieving the following seven important milestones.
Paula Cirstoiu
pietre de hotar/ jaloane
Explanation:
Sovieticii au o superioritate de 5 la 1 la numarul de ore petrecute in spatiu de navete cu echipaj uman. Ei au fost primii care au avut urmatoarele sapte realizari reprezentind tot atatea pietre de hotar pentru stiinta.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-04-02 14:38:50 GMT)
--------------------------------------------------

realizari majore, de cotitura
Selected response from:

DocT
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1pietre de hotar/ jaloane
DocT
4 +1realizari cruciale
Dan Marasescu
4 +1piatra de hotar/eveniment major
elenus
5granite
Tudor Soiman
4evenimente importante
Yehuda Lior


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
milestone
piatra de hotar/eveniment major


Explanation:
WordNet Dictionary

Definition: [n] stone post at side of a road to show distances
[n] a significant event in your life (or in a project)



--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2004-04-02 14:31:15 GMT)
--------------------------------------------------

sau pas important!

elenus
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lavinia Pirlog
1 day 23 hrs
  -> multumesc ;)

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
pietre de hotar/ jaloane


Explanation:
Sovieticii au o superioritate de 5 la 1 la numarul de ore petrecute in spatiu de navete cu echipaj uman. Ei au fost primii care au avut urmatoarele sapte realizari reprezentind tot atatea pietre de hotar pentru stiinta.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-04-02 14:38:50 GMT)
--------------------------------------------------

realizari majore, de cotitura

DocT
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Daraban: foarte eleganta formularea
2 days 20 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
evenimente importante


Explanation:
Important event or a turning point


    Reference: http://Dictionary.com
Yehuda Lior
Israel
Native speaker of: Native in HebrewHebrew, Native in RomanianRomanian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
realizari cruciale


Explanation:
in acest context

Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paula Dana Szabados
2 days 11 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
granite


Explanation:
aici=ei aun fost primii care au depasit urmatoarele 7 granite (stiinta si tehnologie)
cam asa se spune rom., piatra hotar ar merge dar cu alt verb, a pune, a ridica

Tudor Soiman
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search