steering authority

Romanian translation: controlul SERVODIRECȚIEI/sistemului de direcție/mecanismului de direcție

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:steering authority
Romanian translation:controlul SERVODIRECȚIEI/sistemului de direcție/mecanismului de direcție
Entered by: ION CAPATINA

14:17 Mar 4, 2020
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / tractor
English term or phrase: steering authority
Increase front idler weight to insure steering authority when using a heavy drawbar load or hitch-mounted implements.
Cristina Bolohan
Romania
controlul SERVODIRECȚIEI/sistemului de direcție/mecanismului de direcție
Explanation:
Presupun că utilajul dvs. are servodirecție, (power steering) cum au toate utilajele moderne. Deci când se referă la "steering" este de fapt servodirecția respectivă, care face parte dintr-un sistem, un mecanism de direcție, conform manualelor tehnice.
Presupun că textul ori provine dintr-o traducere, ori n-a trecut pe la un editor tehnic, pentru că am observat folosirea termenului
"insure" care se referă la asigurări auto, nu la sensul literar.
(A se vedea diferența dintre INSURE/ENSURE/ASSURE). Iar termenul "authority" e cam la nelalocul lui.
Iată ceva referințe și exemple cu linkuri:

file:///C:/Users/Johnny's%20Office/Downloads/04_AE102_Manual_Rumano-vuelcotractor.pdf
“...Greutate a tractorului (înălțimea și distanța față de axa din spate). Pentru ca SISTEMUL DE DIRECȚIE să răspundă corespunzător, este necesar ca 20% din greutatea totală a tractorului să cadă pe direcție. Când se atașează un utilaj, este necesar ca punctul de cuplare (înălțimea față de sol) și distanța față de puntea din spate a tractorului să fi e minime, pentru a reduce riscul de răsturnare.”
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/35367
“Lungimile efective ale levierului de direcţie… Diametrul cilindrului servodirectiei .. Diametrul arborelui de direcţie …Cursa în cilindrul servodirectiei …”
“repartiţia şi sincronizarea forţelor de franare între autovehiculul tractor şi remorca trebuie sa asigure o franare fără derapaje şi stabilitate pe direcţia de deplasare”

https://www.pestre.ro/masini-unelte/tractoare/
“MECANISMUL DE DIRECTIE Mecanismul de directie asigura dirijarea tractorului in directia necesara de mers, prin actionarea asupra sistemului de rulare. La tractoarele pe roti schimbarea directiei de mers se realizeaza prin modificarea unghiurilor rotilor directoare fata de axa de simetrie a tractorului.
Dupa modul de actionare a rotilor directoare, mecanismele de directie se clasifica in:
1. mecanisme de directie cu actiune directa (de tip mecanic);
2. mecanisme de directie cu servoactiune.”


--------------------------------------------------
Note added at 19 days (2020-03-24 02:25:28 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă textul provine de la o traducere MT, uitați orice dicționare ....
Selected response from:

ION CAPATINA
United States
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1capacitatea de manevrabilitate
Claudiu Ignuța-Ciuncanu
4controlul SERVODIRECȚIEI/sistemului de direcție/mecanismului de direcție
ION CAPATINA


Discussion entries: 3





  

Answers


17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
capacitatea de manevrabilitate


Explanation:
Conform Merriam Webster, authority: power to influence or command thought, opinion, or behavior
Steering: to direct the course (as of a ship or automobile)
Cred că se referă la unghiul limită de control al direcției, putându-se traduce, ca alternativă, și prin „limitele de manevrabilitate”.

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2020-03-05 09:02:21 GMT)
--------------------------------------------------

Notă: Personal, mie îmi sună puțin pleonastică formularea, aș fi mers pe „capacitate de manevră”, manevrabilitatea fiind conform DEX „Însușire a unei nave, a unui vehicul de a fi manevrat”, dar am preluat termenul utilizat pe situl producătorului indicat...

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2020-03-05 09:07:03 GMT)
--------------------------------------------------

... sau direct „manevrabilitatea”...


    https://books.google.ro/books?id=J-8cAgAAQBAJ&pg=SA1-PA121&lpg=SA1-PA121&dq=%E2%80%9Esteering+authority%E2%80%9D&source=bl&ots=7XT8QJeQfP&si
    https://www.agrimedia.ro/articole/agritechnica-2015-john-deere-a-lansat-noua-serie-de-tractoare-9rx
Claudiu Ignuța-Ciuncanu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adriana Sandru
7 hrs

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
controlul SERVODIRECȚIEI/sistemului de direcție/mecanismului de direcție


Explanation:
Presupun că utilajul dvs. are servodirecție, (power steering) cum au toate utilajele moderne. Deci când se referă la "steering" este de fapt servodirecția respectivă, care face parte dintr-un sistem, un mecanism de direcție, conform manualelor tehnice.
Presupun că textul ori provine dintr-o traducere, ori n-a trecut pe la un editor tehnic, pentru că am observat folosirea termenului
"insure" care se referă la asigurări auto, nu la sensul literar.
(A se vedea diferența dintre INSURE/ENSURE/ASSURE). Iar termenul "authority" e cam la nelalocul lui.
Iată ceva referințe și exemple cu linkuri:

file:///C:/Users/Johnny's%20Office/Downloads/04_AE102_Manual_Rumano-vuelcotractor.pdf
“...Greutate a tractorului (înălțimea și distanța față de axa din spate). Pentru ca SISTEMUL DE DIRECȚIE să răspundă corespunzător, este necesar ca 20% din greutatea totală a tractorului să cadă pe direcție. Când se atașează un utilaj, este necesar ca punctul de cuplare (înălțimea față de sol) și distanța față de puntea din spate a tractorului să fi e minime, pentru a reduce riscul de răsturnare.”
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/35367
“Lungimile efective ale levierului de direcţie… Diametrul cilindrului servodirectiei .. Diametrul arborelui de direcţie …Cursa în cilindrul servodirectiei …”
“repartiţia şi sincronizarea forţelor de franare între autovehiculul tractor şi remorca trebuie sa asigure o franare fără derapaje şi stabilitate pe direcţia de deplasare”

https://www.pestre.ro/masini-unelte/tractoare/
“MECANISMUL DE DIRECTIE Mecanismul de directie asigura dirijarea tractorului in directia necesara de mers, prin actionarea asupra sistemului de rulare. La tractoarele pe roti schimbarea directiei de mers se realizeaza prin modificarea unghiurilor rotilor directoare fata de axa de simetrie a tractorului.
Dupa modul de actionare a rotilor directoare, mecanismele de directie se clasifica in:
1. mecanisme de directie cu actiune directa (de tip mecanic);
2. mecanisme de directie cu servoactiune.”


--------------------------------------------------
Note added at 19 days (2020-03-24 02:25:28 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă textul provine de la o traducere MT, uitați orice dicționare ....

ION CAPATINA
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 68
Grading comment
Multumesc




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search