Masked booby

Romanian translation: corb de mare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Masked booby
Romanian translation:corb de mare
Entered by: Claudia Coja

15:46 Sep 29, 2015
English to Romanian translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / Birds
English term or phrase: Masked booby
Bună,

Care este denumirea în română pentru această pasăre?

Masked booby (Sula dactylatra)

https://en.wikipedia.org/wiki/Masked_booby

Mulțumesc.
Pronetis
Romania
corb de mare
Explanation:
In lipsa de alta idee mai buna ...
„Păsările trăiesc aici ca-n paradis. Pe aceste insule se strâng în colonii pentru împerechere pasărea marină, două specii de corb de mare (Sula dactylatra şi Sula leucogaster)
http://m.wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/102002925


--------------------------------------------------
Note added at 29 minute (2015-09-29 16:16:08 GMT)
--------------------------------------------------

Din cate vad, corbul de mare se mai numeste si cormoran.
corb-de-mare = cormoran
http://www.dictio.ro/dex/corb
Selected response from:

Claudia Coja
Grading comment
Multumesc frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1corb de mare
Claudia Coja
4pescăruș/pasăre smintită mascat(ă)
ION CAPATINA
3corb de mare//gasca de mare (?)
adami


Discussion entries: 1





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
masked booby
corb de mare


Explanation:
In lipsa de alta idee mai buna ...
„Păsările trăiesc aici ca-n paradis. Pe aceste insule se strâng în colonii pentru împerechere pasărea marină, două specii de corb de mare (Sula dactylatra şi Sula leucogaster)
http://m.wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/102002925


--------------------------------------------------
Note added at 29 minute (2015-09-29 16:16:08 GMT)
--------------------------------------------------

Din cate vad, corbul de mare se mai numeste si cormoran.
corb-de-mare = cormoran
http://www.dictio.ro/dex/corb

Claudia Coja
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Multumesc frumos!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
3 days 1 hr

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
masked booby
corb de mare//gasca de mare (?)


Explanation:
Specia propriu-zisa este clar ca nu are nume in romaneste (fiindca nu exista in tara noastra). Dar pare ca genul din care face parte este cel al corbilor de mare.

Ex. Păsările trăiesc aici ca-n paradis. Pe aceste insule se strâng în colonii pentru împerechere pasărea marină, două specii de corb de mare (Sula dactylatra şi Sula leucogaster), fregata mare şi o specie de chiră (Sterna fuscata).
http://wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/102002925

Alta pasare, din aceeasi familie, este:
Sula bassana, Morus bassanus sau Corbul de mare alb [1] este cea mai mare pasăre de mare din familia Sulidae.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Sula_bassana

Am mai gasit si pasare clovn (Sula nebouxii), o alta pasare "bobo"
Pasarea clovn este o pasare care face parte din familia Sulidae, familie care cuprinde zeci de specii de pasari marine. Habitatul natural unde se imperecheaza pasarea clovn cuprinde insulele din tropicale si subtropicale din Oceanul Pacific; cele mai cunoscute sunt Insulele Galapagos. Pasarile smintite fac parte din familia gastelor de mare si traiesc de-a lungul coastei pacifice a Americii centrale si de sud, iar numele lor provine din limba spaniola ("bobo" - clov sau prostanac) si de datoreaza faptului ca sunt foarte stangace pe uscat.
http://www.toateanimalele.ro/Pasari/Clovn/Clovn.php

Deci s-ar putea sa fie integrata si la ”gaste de mare”, dupa aspect, mai degraba...

Sula piscator este o pasare marina, inrudita cu gasca de mare cu care imparte aceeasi familie, Sulidae, ce se remarca gratie coloritului din jurul ciocului. Pasarea cu trupul alb imaculat si cateva pene negre razlete are ochii "machiati" cu "farduri" albastre si verzi, incadrate de pete rosiatice aflate la baza ciocului. Totodata, trebuie spus ca "tinuta" sa sic nu ar fi completa fara "pantofii" de culoarea focului!
http://www.animale.ro/articole/7-animale-stilate-cu-tinute-a...

Alt site, din nou corb de mare (!)
CORBUL DE MARE -Familia Sulidae
Traieste in nordul Oceanului Atlantic, pana la cercul polar.Se hraneste cu pesti.
http://criscelmic.blogspot.ro/2011/11/dictionarul-pasarilor-...

Iar alt site spune ca amandoua sunt aceeasi familie:
Corbul de mare albastru (Sula nebouxii) apartine familie Sulidae – a corbilor de mare si a gastelor de mare. Aceasta familie cuprinde 9 specii de pasari marine mari care au aripile lungi si ascutite, corpul de forma alungita perfect adaptat pentru a plana de la inaltime mare deasupra apei. Particularitatea acestei pasari partial migratoare consta in picioarele de un albastru intens, gatul gros, puternic si ciocul gri-verzui. Arealul sau se intinde din vestul Mexicului si pana la regiunile din nord-vestul Americii de Sud. Colonii de corbi de mare se gasesc mai ales pe Insulele Galapagos, pe insulele din apropiere de Mexic si Ecuador.
http://destepti.ro/pasari-de-mare-corbul-de-mare-albastru-su...

My guess is: oricare dintre cele 2 e ok de folosit, fiindca e o specie inrudita si cu gastele, si cu corbii de mare anyway...


adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
masked booby
pescăruș/pasăre smintită mascat(ă)


Explanation:
Această pasăre smintită, considerată astfel deoarece e cam "prostuță" în multe lucruri pe care le face, chiar poate fi prinsă foarte ușor....este foarte asemănătoare cu "blue-footed booby", cuvânt care a fost tradus pe diverse situri ca și "pescărușul cu picioare albastre".
Pe siturile în limba engleză se precizează că "booby" e un fel de "gull", adică pescăruș.
Celelalte limbi au folosit termenul de "clovn", "prost", "idiot", "smintit", dar nu cred c-ar suna prea bine "smintitul mascat" pe românește.
Iată câteva situri care m-au făcut să ajung la această concluzie:
http://russgeorge.net/2015/02/27/seagulls-starving-at-sea-on...
“A sister report ties the collapse of ocean pastures and sardine production todisappearence of the iconic Blue Footed Booby.The Canadian researchers collected 100 years of data on population numbers of Glaucous-winged Gulls, the most common seagull species found in the Lower Mainland, Victoria, Nanaimo and elsewhere in the region. They found that the reported population of gulls showed a gradual increase beginning in the early 1900s, but started a cataclysmic drop after the mid-1980s, with their work pointing to diet as a key factor in the decline of the bird’s health and numbers.”
http://www.allaboutbirds.org/guide/Blue-footed_Booby/id
“Gull-like”
http://greenly.ro/biodiversitate/viata-pe-insula-galapagos/a...
“Pescăruș cu picioare albastre”
http://www.arkive.org/masked-booby/sula-dactylatra/
“Blue footed booby”
http://identify.whatbird.com/obj/604/_/Blue-footed_Booby.asp...
“Blue-footed Booby: Large, gull-like seabird with white body, brown wings and brown-streaked head and back”


--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2015-10-04 02:17:06 GMT)
--------------------------------------------------

Eu aș folosi "Pescărușul mascat". Cuvântul "mascat" face parte din definiție (masked) și a fost păstrat ca și caracteristică definitorie a numelui și în celelalte limbe în care a fost tradus, datorită petelor de pe cap ale respectivei păsări smintite....

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2015-10-04 20:51:44 GMT)
--------------------------------------------------

*limbi...

ION CAPATINA
United States
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search