chips of the polymer

Romanian translation: granule de polimer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:chips of the polymer
Romanian translation:granule de polimer
Entered by: Anca Nitu

15:34 Nov 25, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: chips of the polymer
E vorba despre clasificarea riscurilor petrochimice, într-un contract de reasigurare. Chimia, din păcate, nu e domeniul meu.

"The extrusion or moulding of plastics from chips of the polymer involves no reaction and is no longer a petrochemical process."

Mulţumesc :)
Marcella Magda
granule de polimer
Explanation:
linkul e cu polietilena:

http://www.itec.ro/folie_de_polietilena.html

dar la extruderea unui material plastic se folosec granule

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-11-25 20:24:07 GMT)
--------------------------------------------------

ai putea sa-i zici fulgi dar atunci termnul ar fi flakes
e greu de zis fara mai mult context
singura alternativa unde ar folosi sfarmaturi de material este daca masina extrudeaza din deseuri dar si alea trebuie tocate... ca altfel se infunda masina


http://www.itec.ro/solutie_pentru_curatarea_rapida_a_masinil...
http://www.polimeri.ro/produse.php
http://www.clubafaceri.ro/director/produse/chimicale_cauciuc...
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Mulţumesc, Anca!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2granule de polimer
Anca Nitu
4pelete de polimer
David Wright (X)
3lanţuri (de) polimeri(ce)
Prims-Grup
3fragmentele de polimer
Mihaela Petrican


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fragmentele de polimer


Explanation:
...o posibilitate

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 108

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
granule de polimer


Explanation:
linkul e cu polietilena:

http://www.itec.ro/folie_de_polietilena.html

dar la extruderea unui material plastic se folosec granule

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-11-25 20:24:07 GMT)
--------------------------------------------------

ai putea sa-i zici fulgi dar atunci termnul ar fi flakes
e greu de zis fara mai mult context
singura alternativa unde ar folosi sfarmaturi de material este daca masina extrudeaza din deseuri dar si alea trebuie tocate... ca altfel se infunda masina


http://www.itec.ro/solutie_pentru_curatarea_rapida_a_masinil...
http://www.polimeri.ro/produse.php
http://www.clubafaceri.ro/director/produse/chimicale_cauciuc...


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Mulţumesc, Anca!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Petrican: există pentru acest termen
44 mins
  -> dar inseamna cip-uri nu chips of polymer

agree  Emina Popovici: eu am mai tradus asa ceva si imi confirma si prietenul meu care a terminat Petrochimia
3 days 13 hrs
  -> multumesc

agree  Could-you
4 days
  -> multumesc

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pelete de polimer


Explanation:
The closest English alternative to "polymer chips" would be "polymer pellets" - so you may wish to consider "pelete de polimer" as an alternative.

If you do an image search on google for "polymer chips" and "polymer pellets" you will see that they look similiar.

Polymers are broken up into chips prior to processing via an extrusion process. This allows them to melt rapidly and be taken readily by the extrusion screw.

David Wright (X)
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

1 day 18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lanţuri (de) polimeri(ce)


Explanation:
Din câte îmi amintesc de la orele de chimie, polimerii reprezintă nişte lanţuri de molecule de acelaşi tip, care se leagă între ele:

http://www.chimia-blaj.go.ro/eseuri/nobel2000.htm

Se mai poate spune şi "lanţuri polimerice" (http://www.ch.tuiasi.ro/m/hurduc_ro.html).


    Reference: http://www.gandul.info/articol_19045/plastic_ecologic_cu_vit...
Prims-Grup
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Petrican: şi atunci cum aţi traduce polymer chains?
8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search