Butylperoxy

Romanian translation: Butilperoxi

16:52 Dec 5, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: Butylperoxy
intr-o lista de peroxizi organici
Mihaela Balta
Romanian translation:Butilperoxi
Explanation:
si bănuiesc că e radical, mai urmează ceva. de ex. bi(tert-butilperoxy)ciclohexane.
cred că butil ca atare se referă la n-butil, deci atomii de carbon unul dupa altul
terţ-butil la primul atom de carbon legat direct de ceilalti trei.
in română nu am gasit decât un singur exemplu pe Internet.
scuze pentru exprimarea ”neprofesionala”, dar a trecut multă vreme...
Selected response from:

Daiana Heinrich
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Peroxid pe baza de tert-butil
Luminita Fundatureanu
3 +1Butilperoxi
Daiana Heinrich
3butilperoxid
Krisztina Szűcs


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
butylperoxy
butilperoxid


Explanation:
.

Krisztina Szűcs
Romania
Native speaker of: Hungarian

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
butylperoxy
Peroxid pe baza de tert-butil


Explanation:
http://www.arnaud.ro/index.php?topic=show.emisiune&action=di...

http://www.google.com/search?as_q=peroxid butil&hl=en&rlz=1T...

Luminita Fundatureanu
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Asa ma gandisem si eu initial, dar in acceasi lista apare si peroxyde de tert-butyle (textul original este in franceza). Nu stiu care este diferenta.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: http://en.wikipedia.org/wiki/Di-tert-butyl_peroxide
3 hrs
  -> Multumesc.

agree  Antonia Toth: peroxid de di-terţ butil ar putea fi, dar din context cam greu de ştiut ex.http://facultate.regielive.ro/proiecte/management/metodologi... fără pe "bază de", e chiar subst. respectivă, nu amestec "pe bază de"
3 hrs
  -> Multumesc.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
butylperoxy
Butilperoxi


Explanation:
si bănuiesc că e radical, mai urmează ceva. de ex. bi(tert-butilperoxy)ciclohexane.
cred că butil ca atare se referă la n-butil, deci atomii de carbon unul dupa altul
terţ-butil la primul atom de carbon legat direct de ceilalti trei.
in română nu am gasit decât un singur exemplu pe Internet.
scuze pentru exprimarea ”neprofesionala”, dar a trecut multă vreme...


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Butyl
    infoterra.mappm.ro/other/germania/ download/04/04_2000/04_2009_RO.PDF
Daiana Heinrich
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antonia Toth: s-a strecurat o "hibă" pe undeva, aceasta este trad. exactă a sintagmei, unul după altul sunt atomii aşezaţi într-o catenă liniară, nu ramificată, totuşi eu înclin să cred că e tert-butil, e mai stabil
1 hr
  -> Mulţumesc. Despre stabilitatea şi existenţa în practică a substanţei nu mă pot pronunţa, cunoştinţele mele de chimie organică se limitează la teorie.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search