hacked

Romanian translation: piratat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hacked
Romanian translation:piratat
Entered by: Cristina Moldovan do Amaral

14:35 Jul 28, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
English term or phrase: hacked
The computer had been accessed without authorization, i.e. "hacked".

Ştiu că pare o întrebare banală însă habar nu am cum aş putea să spun acest lucru în română.

Vă mulţumesc!
Cristina Moldovan do Amaral
United States
piratat
Explanation:
La fel cum se "piratează" o aplicaţie software... Aş zice că intră sub rubrica "piraterie informaţională".
Selected response from:

Valentin Alupoaie
Romania
Grading comment
Mulţumesc tuturor pentru sugestii! Am ales prima variantă. Mi-a placut şi penetrat, însă n-am putut să aleg două răspunsuri corecte. Textul pe care-l traduc este un text oficial, aşa că n-am putut să folosesc variantele argotice oferite. Binenţeles, în alt context, şi acestea ar fi bune.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4piratat
Valentin Alupoaie
4 +1penetrat
Cristian Nicolaescu
3hecărit
Mihai Badea (X)
3spart
Saturniana
3atacat
Daiana Heinrich


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
piratat


Explanation:
La fel cum se "piratează" o aplicaţie software... Aş zice că intră sub rubrica "piraterie informaţională".

Valentin Alupoaie
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc tuturor pentru sugestii! Am ales prima variantă. Mi-a placut şi penetrat, însă n-am putut să aleg două răspunsuri corecte. Textul pe care-l traduc este un text oficial, aşa că n-am putut să folosesc variantele argotice oferite. Binenţeles, în alt context, şi acestea ar fi bune.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clauswe
2 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  RODICA CIOBANU
18 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Emina Popovici
19 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Iosif JUHASZ
1 day 15 hrs
  -> Mulţumesc.

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
atacat


Explanation:
eu propun solutia banala.

Daiana Heinrich
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spart


Explanation:
Dacă se poate spune ca cineva a spart o casă, mă gândesc prin analogie că se poate spune şi că cineva a spart un calculator, pentru că tot ca să fure ceva de acolo o face.

Saturniana
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hecărit


Explanation:
Cu varianta „heckărit”. Prima formă mi se pare preferabilă.

Acesta ar fi în română termenul argotic (şi hack pare să facă parte din acelaşi registru: http://en.wikipedia.org/wiki/Hack_(technology_slang) ).

Termenul apare în general pe forumuri. Deh, argou … Dacă l-aş avea de tradus într-un articol de revistă (şi nu aş avea şi "accessed without authorization" în aceeaşi propoziţie :D) probabil că aş spune totuşi „accesat în mod neautorizat/ilegal”.


Mihai Badea (X)
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
penetrat


Explanation:
Un hacker român a spart codurile computerelor NASA [Arhivă ...Grupul ar fi penetrat computerele guvernamentale din cauza faimei lor de a fi ... „După ce a penetrat computerele guvernamentale şi a preluat controlul ...
www.phorum.ro/archive/index.php/t-7192.html - 27k


Buna ziua ARDEALÎn ultima perioadă de timp, în România au fost mai multe cazuri de hackeri care au penetrat sisteme informatice, chiar a unor agenţii de securitate din SUA, ...
bza.ro/fullnews.php?ID=13026 - 53k

Revista Sictir.org :: Vizualizare subiect - Romania democrata si ...Iar pagubele clamate de americani se refera la costurile , probabil, de inlocuire a softurilor de securitate penetrate. Si apoi, e in natura lucrurilor, ...
www.sictir.org/phpBB2/viewtopic.php?=&p=5990 - 64k -

se mai foloseşte şi "penetrare neautorizată"

Cristian Nicolaescu
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
22 hrs
  -> Mulţumesc.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search