springform pan

Romanian translation: Tava pentru copt cu pereţi detaşabili

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:springform pan
Romanian translation:Tava pentru copt cu pereţi detaşabili

08:40 Apr 15, 2013
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2013-04-19 04:54:11 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Romanian translations [PRO]
Cooking / Culinary / Cooking
English term or phrase: springform pan
Am întâlnit termenul într-o reţetă şi am găsit explicaţia "A springform pan is round with high sides. The side rim expands when a clamp is opened, allowing it to separate from the base. This makes it easier to shape and then serve something like a cheesecake."
Aveţi idee cum se numeşte în limba română? Există un termen "consacrat"?
Mulţumesc anticipat.
Adriana Sandru
France
Tava pentru tort cu margine detasabila
Explanation:
Mi se pare important sa mentionam faptul ca marginea este detasabila iar termenul¨ tava¨ este, dupa parerea mea, mult mai folosit decat ¨forma¨ in domeniul culinar.

Sper sa-ti fie de folos.
Bafta!
Selected response from:

Narcisa Enache
Mexico
Grading comment
Mulţumesc pentru sugestie! Am ales totuşi "tavă pentru copt cu pereţi detaşabili" pentru că se pot coace şi alte tipuri de preparate, nu numai blaturi pentru torturi, de exemplu "Quiche Lorraine".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Tava pentru tort cu margine detasabila
Narcisa Enache
4forma de tort detasabila
wordbridge


Discussion entries: 3





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forma de tort detasabila


Explanation:
...


    Reference: http://www.pentrucopt.ro/teflonate/367-forma-pentru-tort-tef...
    Reference: http://gastromag.ro/Forma-tort-detasabila-26-cm-Fissler,p-24...
wordbridge
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Tava pentru tort cu margine detasabila


Explanation:
Mi se pare important sa mentionam faptul ca marginea este detasabila iar termenul¨ tava¨ este, dupa parerea mea, mult mai folosit decat ¨forma¨ in domeniul culinar.

Sper sa-ti fie de folos.
Bafta!


    Reference: http://www.pretulverde.ro/produse/320-tavi-si-forme-pentru-g...
Narcisa Enache
Mexico
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc pentru sugestie! Am ales totuşi "tavă pentru copt cu pereţi detaşabili" pentru că se pot coace şi alte tipuri de preparate, nu numai blaturi pentru torturi, de exemplu "Quiche Lorraine".
Notes to answerer
Asker: M-am decis să folosesc "tavă pentru copt cu pereţi detaşabili". Când am întrebat dacă există vreo denumire mai scurtă, nu m-am gândit să ignor faptul că tava are pereţii detaşabili. De exemplu, există "vas de Jena" şi se subînţelege că este vorba despre un vas termorezistent. Credeam că există o astfel de denumire şi pentru această tavă. Am ţinut să explic la ce m-am referit pentru că am observat acum un comentariu maliţios, dar sunt sigură că Annamaria nu a înţeles întrebarea mea referitoare la varianta scurtă.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annamaria Amik: Tavă pentru tort cu pereţi detaşabili/bază detaşabilă. Da, trebuie menţionat (şi aşa se şi foloseşte în comerţ termenul), pentru că e un detaliu foarte important pentru gospodine, de aceea din păcate nu se poate formula mai scurt.
4 hrs
  -> Multumesc Annamaria!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search