Inland Marine

Romanian translation: marină fluvială

11:07 Apr 15, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: Inland Marine
Ocean/Coastal/Inland Marine

ce domeniu poate fi acesta? are cineva idee?
Elvira Stoianov
Luxembourg
Romanian translation:marină fluvială
Explanation:
ca în:
(1)
TERM assurance fluviale

Reference Le Docte,Dict.jur.,Oyez,Brussels 1978
EN
(1)
TERM inland waterway insurance
sau
TERM navigation intérieure

Reference GLOSEUR 9;Groupe d'Etudes Foncières et d'Aménagement,Université Catholique de Louvain
(2)
TERM navigation fluviale

Reference Groupe d'Etudes Foncières et d'Aménagement,Université Catholique de Louvain
EN
(1)
TERM inland navigation
sau
TERM circulation fluviale
(2)
TERM circulation intérieure
(3)
TERM trafic fluvial
(4)
TERM trafic intérieur
EN
(1)
TERM inland water traffic

... în eurodicautom
Selected response from:

Valentin Alupoaie
Romania
Grading comment
multumesc, in final am scris transporturi maritime si fluviale
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1mare închisă
Janos Fazakas
4 +1Infanterie Marină
Irene S.
3marină fluvială
Valentin Alupoaie
3maritim intern
GabiBecsek


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
inland marine
Infanterie Marină


Explanation:
ROMANII DIN KABUL
... Batalionul de Infanterie Marina (BIM), comandat de colonelul Vasile ...
franceza si rusa, a urmat doua cursuri de infanterie marina in Virginia, ...
www.presamil.ro/OM/2004/09/pag 8.htm - 27k - În Cache - Pagini similare

TUR DE ORIZONT
... un pluton din cadrul Batalionului de Infanterie Marina, de la Babadag, ...
Batalionul de Infanterie Marina a fost infiintat la 28 octombrie 1971. ...
www.presamil.ro/OM/2005/04/pag 03.htm - 24k - În Cache - Pagini similare
[ Mai multe rezultate de la www.presamil.ro ]

Untitled Document
... Inauntru, birouri si postere cu tineri militari din diverse arme: infanterie
marina, marina, aviatie. Si sloganuri: Armata e tot ce poate exista!; ...
www.lumeam.ro/nr6_2000/reportaj.html - 21k - În Cache - Pagini similare



Irene S.
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  spencer
1 hr
  -> mulţumesc

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
inland marine
mare închisă


Explanation:
Dacă este vorba de ceva militar, nu ştiu. Dacă nu: mare închisă este de exemplu Marea Neagră, care nu are comunicare directă cu oceanul planetar. Sunt hidrologi care cnsideră şi Marea Mediterană drept mare închisă. Natura mării are importanţă de ex. la construcţia instalaţiilor portuare. În mările închise, fluxul şi refuxul sunt de ordinul centimetrilor, energia cinetică a valurilor este scăzută, etc. La oceane, se schimbă calimera. Nu neapărat invers:)) Vorba lui Mircea Crişan: pe malul lacului Adromaca mulge vaca. În lac se vede totul invers:)))
Dacă mai dai ceva detalii cu privire la context, pot să încerc să mai fac pe deşteptu':)))

Janos Fazakas
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 82

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irene S.: foarte posibil, depinde de context
59 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inland marine
maritim intern


Explanation:
Cred că se referă la un teritoriu maritim intern >> situat în interiorul graniţelor ţării respective.

Dacă este vorba de ceva militar atunci va fi Infanteria Marină Internă.

GabiBecsek
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inland marine
marină fluvială


Explanation:
ca în:
(1)
TERM assurance fluviale

Reference Le Docte,Dict.jur.,Oyez,Brussels 1978
EN
(1)
TERM inland waterway insurance
sau
TERM navigation intérieure

Reference GLOSEUR 9;Groupe d'Etudes Foncières et d'Aménagement,Université Catholique de Louvain
(2)
TERM navigation fluviale

Reference Groupe d'Etudes Foncières et d'Aménagement,Université Catholique de Louvain
EN
(1)
TERM inland navigation
sau
TERM circulation fluviale
(2)
TERM circulation intérieure
(3)
TERM trafic fluvial
(4)
TERM trafic intérieur
EN
(1)
TERM inland water traffic

... în eurodicautom

Valentin Alupoaie
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 7
Grading comment
multumesc, in final am scris transporturi maritime si fluviale




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search