boilover

Romanian translation: opărire

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:boilover
Romanian translation:opărire
Entered by: Andrei Albu

12:55 Apr 21, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: boilover
FIRE HAZARD
Avoid spraying water directly into storage containers due to danger of boilover.

dintr-o fisa cu masuri de siguranta privind o substanta
Oana Apetrei
Romania
opărire
Explanation:
Evitaţi pulverizarea apei direct în containerele de stocare din cauza riscului de opărire
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Inclin spre "oparire", e mult mai aproape de ceea ce vrea sa exprime textul. Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1debordare ( prin fierbere)
IMAGDA
4vaporiza
dan chirita
4 -1opărire
Andrei Albu
3 -1(re)varsarea substantei (in urma formarii unor reactii - daca e vorba de asta)
Elvira Stoianov


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
opărire


Explanation:
Evitaţi pulverizarea apei direct în containerele de stocare din cauza riscului de opărire

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23
Grading comment
Inclin spre "oparire", e mult mai aproape de ceea ce vrea sa exprime textul. Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  IMAGDA: scald(ing)=Burn with a hot liquid or injure with steam/hot liquid (asta ar fi pentru oparire)
33 mins
  -> se poate, dar eu m-am gândit că efectul temut e opărirea produsă prin vărsare/debordare/evaporare

disagree  dan chirita: incorect- vaporizare
19 days

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
debordare ( prin fierbere)


Explanation:
boilover = Overflow or cause to overflow while boiling;(WordWeb Dict);

Verb 1. overboil = overflow or cause to overflow while boiling; "The milk is boiling over" ...

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2005-04-21 13:38:55 GMT)
--------------------------------------------------

Oana: din propozitia data de tine rezulta ca apa s-ar pulveriza DIRECT IN CONTAINERE, nu-i asa?

Citez: \"Avoid spraying water directly into storage containers due to danger of boilover\"



    Reference: http://www.thefreedictionary.com/overboil
IMAGDA
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sorein: adică "a da în foc", ca laptele
14 days

neutral  dan chirita: vaporizare
19 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
(re)varsarea substantei (in urma formarii unor reactii - daca e vorba de asta)


Explanation:
se refera probabil la faptul ca daca se pune apa, ori da pe afara din cauza de prea multa apa, ori din cauza unor reactii care duc la formarea unei spume care da pe afara. Ma gandesc ca acest "da pe afara" foarte savant se poate exprima mai simplu prin "se varsa". HTH

Elvira Stoianov
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  dan chirita: incorect- vaporizare
19 days

19 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vaporiza


Explanation:
a se evita stropirea cu apa direct in zona de depozitare a containerelor datorita pericolului de vaporizare a apei (apa de incendiu care stropeste containerele fierbinti...vaporizeaza instantaneu la contactul cu acestea)

dan chirita
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search