strain relief

Romanian translation: reducerea tensionării

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:strain relief
Romanian translation:reducerea tensionării
Entered by: Janos Fazakas

02:27 Apr 13, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: strain relief
Power Cord Kit with strain relief, 240 V

....

In applications where power cords are allowed by local electrical codes and power surges and transients are not a great concern, a sealing-type strain relief and power cord with three 18 gauge conductors (including a safety ground wire) can be used
Elvira Stoianov
Luxembourg
reducerea tensionării
Explanation:
Nu a tensiunii, ci a tensionării!!! Respectiv în propoziţia de mai sus: cu tensionare redusă.
Selected response from:

Janos Fazakas
Grading comment
pana la urma am optat pentru varianta traducerii prin descriere, deoarece nu eram sigura de un termen, mai ales ca acest obiect poate fi amplasat in mai multe locuri ale cablului, nu doar la imbinarea cu stecherul
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3reducerea tensionării
Janos Fazakas
4 +2manşon/inserţie de protecţie
Tudor Soiman


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
manşon/inserţie de protecţie


Explanation:
a îmbinării cablu-conector)cablu-ştecher(ştecăr)/fişă
(prelungirea de plastic a ştecherului şi conectorului care acoperă cablul, este oarecum elastic şi dacă îndoi cablul sau tragi de fir, tensiunea nu se aplică direct pe îmbinarea respectivă, este preluată de manşon)

Tudor Soiman
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Dascalescu
16 hrs

agree  Darius Daniel Grigoras: aș traduce cu "manșon de detensionare"
3104 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
reducerea tensionării


Explanation:
Nu a tensiunii, ci a tensionării!!! Respectiv în propoziţia de mai sus: cu tensionare redusă.

Janos Fazakas
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 82
Grading comment
pana la urma am optat pentru varianta traducerii prin descriere, deoarece nu eram sigura de un termen, mai ales ca acest obiect poate fi amplasat in mai multe locuri ale cablului, nu doar la imbinarea cu stecherul

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: Desigur
9 mins

agree  Éva Vajda
12 mins

agree  dorinam
10 hrs

neutral  Tudor Soiman: aici este vorba de un obiect, o piesa, nu actiunea pe care o exercita aceasta
1 day 24 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search