Cum traducem corect termenii investitionali STOCK MARKET and STOCK EXCHANGE

Romanian translation: piață de valori mobiliare, piață bursieră

09:20 Dec 4, 2016
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Cum traducem corect termenii investitionali STOCK MARKET and STOCK EXCHANGE
In multe dictionare termenii respectivi sunt tradusi la fel ca- bursa de valori, totosi sunt 2 lucruri diferite.
Ar fi corect urmatoarea traducere Stock market - piata bursiera, Stock Exchange- bursa de valori??
Ioxa Elvira
Moldova
Romanian translation:piață de valori mobiliare, piață bursieră
Explanation:
piață de valori mobiliare fiind locul de întâlnire al vânzătorilor și cumpărătorilor de titluri financiare tranzacționabile (acțiuni, obligațiuni, titluri de trezorerie). Inițial persoanele care tranzacționau se întâlneau în mod direct în clădirea Bursei dar în prezent tot procesul de tranzacționare se desfășoară online prin internet. În România Piața de Valori Mobiliare ce se numea Bursa de Efecte, Acțiuni și Schimb a fost închisă în 1948 după preluarea puterii de către comuniști și a fost redeschisă în 1995 sub denumirea de Bursa de Valori București - BVB. Piețe de Valori Mobiliare de referință pe mapamond sunt în S.U.A. NYSE (New York Stock Exchange) și NASDAQ (National Association of Securities Dealers Automated Quotations), in Anglia London Stock Exchange, în Japonia TSE (Tokyo Stock Exchange), în Germania Frankfurt Stock Exchange (Frankfurter Wertpapierbörse) , în Franța Bursa de la Paris (Bourse de Paris) ș.a.m.d.
Selected response from:

Cristian Dumitrescu
Romania
Grading comment
merso
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vezi mai jos
Nina Iordache
5piață de valori mobiliare, piață bursieră
Cristian Dumitrescu


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cum traducem corect termenii investitionali stock market and stock exchange
vezi mai jos


Explanation:
stock market: piata valorilor mobiliare

https://ro.oxforddictionaries.com/traduceti/engleza-romana/s...

si definitia aici in limba engleza:
http://www.investopedia.com/terms/s/stockmarket.asp


stock exchange: bursa de valori

definitie aici: http://rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=245

vezi BVB, Bucharest Stock Exchange: http://www.bvb.ro/

Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Octavia Greceanu Stancovici
4 hrs
  -> Multumesc frumos, Maria Octavia!

agree  Radu DANAILA
21 hrs
  -> Multumesc frumos, Radu!

3 days 12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cum traducem corect termenii investitionali stock market and stock exchange
piață de valori mobiliare, piață bursieră


Explanation:
piață de valori mobiliare fiind locul de întâlnire al vânzătorilor și cumpărătorilor de titluri financiare tranzacționabile (acțiuni, obligațiuni, titluri de trezorerie). Inițial persoanele care tranzacționau se întâlneau în mod direct în clădirea Bursei dar în prezent tot procesul de tranzacționare se desfășoară online prin internet. În România Piața de Valori Mobiliare ce se numea Bursa de Efecte, Acțiuni și Schimb a fost închisă în 1948 după preluarea puterii de către comuniști și a fost redeschisă în 1995 sub denumirea de Bursa de Valori București - BVB. Piețe de Valori Mobiliare de referință pe mapamond sunt în S.U.A. NYSE (New York Stock Exchange) și NASDAQ (National Association of Securities Dealers Automated Quotations), in Anglia London Stock Exchange, în Japonia TSE (Tokyo Stock Exchange), în Germania Frankfurt Stock Exchange (Frankfurter Wertpapierbörse) , în Franța Bursa de la Paris (Bourse de Paris) ș.a.m.d.

Cristian Dumitrescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
merso




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search