caps / collars

Romanian translation: plafoane/gulere

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:caps / collars
Romanian translation:plafoane/gulere
Entered by: Mihai Badea (X)

13:51 Apr 6, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / loan agreement
English term or phrase: caps / collars
interest rates, caps/collars etc.
Rodica Ion
plafoane/gulere
Explanation:
plafoane/gulere

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2005-04-06 14:02:35 GMT)
--------------------------------------------------

cap = plafon, limită superioară (impusă dobânzii, mai ales în cazul ipotecii cu dobândă variabilă)

collar = guler (instrument financiar a cărui rată a dobânzii este limitată într-un interval de valori maxime şi minime)

Definiţii din Lexiconul economic, Editura Economică, 2004
Selected response from:

Mihai Badea (X)
Luxembourg
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1plafoane/gulere
Mihai Badea (X)
4limite superioare/instrumente financiare cu limite superioare si limite inferioare
elenus
4cap and collar=contract de stabilire a dobinzii..see explanation
Mihaela Brooks


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
plafoane/gulere


Explanation:
plafoane/gulere

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2005-04-06 14:02:35 GMT)
--------------------------------------------------

cap = plafon, limită superioară (impusă dobânzii, mai ales în cazul ipotecii cu dobândă variabilă)

collar = guler (instrument financiar a cărui rată a dobânzii este limitată într-un interval de valori maxime şi minime)

Definiţii din Lexiconul economic, Editura Economică, 2004


Mihai Badea (X)
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 584
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
1 hr
  -> Mulţumesc.

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cap and collar=contract de stabilire a dobinzii..see explanation


Explanation:
contract de stabilire a dobinzii la un imprumut intre un nivel maxim si minim

dictionar de afaceri..ed.niculescu

Mihaela Brooks
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 31

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
limite superioare/instrumente financiare cu limite superioare si limite inferioare


Explanation:
Optiuni pe rata dobanzii -
CAPS - limite superioare
FLOORS - limite inferioare

Metodologia propusă pentru opţiuni pe valută se poate adopta şi pentru opţiuni pe indici ai pieţei de capital, cu condiţia ca indicele să nu reflecte randamentul total. Pentru un indice care nu reprezintă randamente totale, q va fi randamentul mediuanualizat al dividendului acţiunilor cuprinse în indice.3Pentru realizarea scopului urmărit, aşa-numitele collars se pot descompune în două opţiuni: una cap (long) şi una floor (short).

www.cnvmr.ro/legislatie/ regulamente/reg2004/Anexa%203.pdf

Rate Caps
(Also called Interest Rate Caps). A limit on the amount of which the interest rate charged to the borrower can be changed.
http://www.fromallangles.com/glossary/mortgage-refinancing-h...





elenus
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 58




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search