sigil

Romanian translation: sigil, sigiliu, monogramă, emblemă, simbol magic

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sigil
Romanian translation:sigil, sigiliu, monogramă, emblemă, simbol magic
Entered by: Nina Iordache

07:36 Feb 16, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Folklore
English term or phrase: sigil
Bună,

Caut şi eu termenul din română care să corespundă următoarei definiţii:
a sign or image supposedly having magical power

Mulţumesc.
alip76
Romania
sigil, sigiliu, monogramă, emblemă, simbol magic
Explanation:
www.vocabular.ro/wordSearch.php?view=views/wordSearch.xsl&
http://sigiliu.vocabular.ro/wordSearch.php?view=views/wordSe...
http://sigiliu.vocabular.ro/wordSearch.php?view=views/wordSe...
http://www.lovendal.net/wp52/sorin-oprescu-si-simbolul-sau-e...

CU alte cuvinte exista termenul de sigil sau sigiliu, veyiŞ Sigiliul lui Dumnezeu, Sigiliul Adevărului, etc, cu semnificatia de simbol.

Imi cer scuze pentru primul raspuns care are utilitate numai daca sigilul/sigiliul este de natura materiala (din ceara, sa zicem), dar daca este un simbol, atunci ii putem spune sigil/sigiliu


--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2010-02-16 08:33:44 GMT)
--------------------------------------------------

Sau peceteŞ dupa cums e vede din link: a saptea pecete, pentru un termen de culoare specific magiei

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-02-16 09:11:54 GMT)
--------------------------------------------------

Cat si: semn magic, insemn magic ( http://www.mfa.gov.ua/romania/rm/22287.htm)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-02-16 09:22:53 GMT)
--------------------------------------------------

Acest semn, amulet, dupa credinta daco-getilor era asezat in fata templului Zalmoxian pentru a impiedica intrarea strigoiului sau a oricarui duh malefic. El se va transforma in decursul timpului intr-un simbol esoteric, cel a lui Kali Yugo, steaua in cinci puncte inversata; este un semn magic de folosire a puterii primita de la un spirit rau in bine. Cind cele doua picioare de sus sunt indreptate spre rai - este si un semn ocult folosit de multe ori in ceremonii magice.

Iata deci o alta posibilitate: semn ocult, etc. etc...

(http://www.dacia.org/history/simb_r.html)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-02-16 09:23:32 GMT)
--------------------------------------------------

si dupa cum vedeti apare si ca "amulet" in textul de mai sus.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2010-02-22 11:03:20 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Va multumesc mult si spor la treaba!
Selected response from:

Nina Iordache
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1fetiş, amuletă, talisman
Nina Iordache
5sigil, sigiliu, monogramă, emblemă, simbol magic
Nina Iordache
3 +1simbol magic
Denise Idel


Discussion entries: 4





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
simbol magic


Explanation:
.

Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adina D: Cel mai potrivit in context general - eu, cel putin, nu gasesc ceva mai potrivit (cu variatiile amuleta, talisman, etc, in functie de context, pe care de asemenea le-ati mentionat la "discussion")...// Gand in gand :). Tocmai mentionam mai sus diferenta..
9 mins
  -> Mulţumesc, Adina. Da, simbol, nu obiect...

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fetiş, amuletă, talisman


Explanation:
http://www.vocabular.ro/wordSearch.php?view=views/wordSearch...

FET'IS, fetisuri, s.n. Obiect considerat ca fiind înzestrat cu o forţă magică, supranaturală, capabil să dea ajutor celui care îl posedă, îl poartă etc. - V. amuletă, talisman. ♦ Fig. Idee, principiu etc. care constituie obiectul unei adoraţii oarbe, nejustificate. [Pl. si: fetise] - Din fr. f'etiche.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2010-02-22 11:02:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc si eu si spor la treaba!

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc pentru răspuns.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandra Roselee
7 mins
  -> Multumesc frumos, dar adevarul este ca al doilea raspuns este mai la obiect!

neutral  Adina D: "Fetíș" se refera in general la un obiect, "sigil" la semn, imagine... De asemenea, in limbajul contemporan "fetíș" a capatat o conotatie care l-a indepartat de sensul magic initial...
42 mins
  -> Exact, Adina,ai dreptate!

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sigil, sigiliu, monogramă, emblemă, simbol magic


Explanation:
www.vocabular.ro/wordSearch.php?view=views/wordSearch.xsl&
http://sigiliu.vocabular.ro/wordSearch.php?view=views/wordSe...
http://sigiliu.vocabular.ro/wordSearch.php?view=views/wordSe...
http://www.lovendal.net/wp52/sorin-oprescu-si-simbolul-sau-e...

CU alte cuvinte exista termenul de sigil sau sigiliu, veyiŞ Sigiliul lui Dumnezeu, Sigiliul Adevărului, etc, cu semnificatia de simbol.

Imi cer scuze pentru primul raspuns care are utilitate numai daca sigilul/sigiliul este de natura materiala (din ceara, sa zicem), dar daca este un simbol, atunci ii putem spune sigil/sigiliu


--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2010-02-16 08:33:44 GMT)
--------------------------------------------------

Sau peceteŞ dupa cums e vede din link: a saptea pecete, pentru un termen de culoare specific magiei

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-02-16 09:11:54 GMT)
--------------------------------------------------

Cat si: semn magic, insemn magic ( http://www.mfa.gov.ua/romania/rm/22287.htm)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-02-16 09:22:53 GMT)
--------------------------------------------------

Acest semn, amulet, dupa credinta daco-getilor era asezat in fata templului Zalmoxian pentru a impiedica intrarea strigoiului sau a oricarui duh malefic. El se va transforma in decursul timpului intr-un simbol esoteric, cel a lui Kali Yugo, steaua in cinci puncte inversata; este un semn magic de folosire a puterii primita de la un spirit rau in bine. Cind cele doua picioare de sus sunt indreptate spre rai - este si un semn ocult folosit de multe ori in ceremonii magice.

Iata deci o alta posibilitate: semn ocult, etc. etc...

(http://www.dacia.org/history/simb_r.html)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-02-16 09:23:32 GMT)
--------------------------------------------------

si dupa cum vedeti apare si ca "amulet" in textul de mai sus.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2010-02-22 11:03:20 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Va multumesc mult si spor la treaba!

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc.

Asker: Va multumesc pentru toate aceste precizari.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search