UK Crown Dependencies

Romanian translation: teritoriile britanice de peste mări

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:UK Crown Dependencies
Romanian translation:teritoriile britanice de peste mări
Entered by: Mihaela Roman

06:33 Apr 8, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Government / Politics
English term or phrase: UK Crown Dependencies
UK Crown Dependencies (the Isle of Man, the Channel Islands)
Mihaela Roman
Romania
teritoriile britanice de peste mări
Explanation:
Se foloseste in contexte de drept international public.

Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord
Principalul secretar de stat al Majestăţii Sale pentru Afaceri Externe şi Commonwealth, Biroul Extern şi de Commonwealth (Her Majesty’s Principal Secretary of State for Foreign and Commonwealth Affairs, Foreign and Commonwealth Office, London, SW1)



Teritoriul

Autoritatea competentă

Anguilla

Guvernatorul Angulei (the Governer of Anguilla)

Insulele Bermude

Guvernatorul şi comandantul şef al Insulelor Bermude sau Somers (the Governor and Commander-in-Chief of the Bermudas or Somers Islands)

Antarctica Britanică

Înaltul comisar pentru teritoriul Antarctic Britanic (the High Commissioner for the British Antarctic Territory)

Insulele Cayman

Guvernatorul Insulelor Cayman (the Governor of the Cayman Islands)

Insulele Falkland

Guvernatorul Insulelor Falkland (the Governor of the Falkland Island)

Georgia de Sud şi Insulele Sandwich de Sud

Comisarul pentru Georgia de Sud şi Insulele Sandwich de Sud (the Commissionner for South Georgia and the South Sandwich Islands)

Gibraltar

Guvernatorul şi Comandantul şef al oraşului şi garnizoanei din Gibraltar (the Governor and Commander-in-Chief of the City and Garison of Gibraltar)

Circumscripţia Guernesey

Guvernatorul locotenent al circumscripţiei Guernesey (the Lieutenant Governor of the Bailiwick of Guernesey)

Hong Kong ?


Circumscripţia Jersey

Excelenţa Sa Guvernatorul Locotenent al Circumscripţiei Jersey (His Excellency the Lieutenant Governor of the Bailiwick of Jersey)

Insula Man

Guvernatorul Locotenent al Insulei Man (the lieutenant Governor of the Isle Man)

Montserrat

Guvernatorul din Montserrat (the Governor of Montserrat)

Insula Sfânta Elena

Guvernatorul şi Comandantul şef al Insulei Sfânta Elena şi teritoriile dependente (the governor and Commander-in-Chief of the Islands of the St. Helena and its Dependencies)

Insulele Turks şi Caicos

Guvernatorul Insulelor Turks şi caicos (the Governor of the Turks and caicos Islands)

Insulele Virgine Britanice

Guvernatorul Insulelor Virgine Britanice (the Governor of the British Virgin Islands)



În sensul Tratatului de instituire a unei Constituţii pentru Europa sau a Tratatului de
instituire a Comunităţii Europene a Energiei Atomice sau în oricare dintre actele care derivă
din respectivele tratate sau care rămân în vigoare în baza respectivelor tratate, Regatul Unit
reiterează Declaraţia din 31 decembrie 1982 privind definiţia termenului „resortisanţi”, cu
excepţia faptului că trimiterea la „cetăţenii din teritoriile britanice dependente” se
interpretează ca „cetăţenii din teritoriile britanice de peste măr
Selected response from:

Maricica W.
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3teritorii dependente britanice
eVerbum (X)
5 +1teritoriile aparţinând coroanei Britanice
raiza
4teritoriile britanice de peste mări
Maricica W.


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
uk crown dependencies
teritorii dependente britanice


Explanation:
... MAREA BRITANIE (REGATUL UNIT) include urmatoarele teritorii dependente: ANGUILA,
BERMUDE, INSULELE VIRGINE BRITANICE, INSULELE CAYMAN, INSULELE FALKLAND ...



    Reference: http://www.usembassy.ro/InfoR/romana/imm22.htm
eVerbum (X)
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
18 mins
  -> multumesc, Maria!

agree  Paula Dana Szabados
52 mins
  -> Multumesc!

agree  Andrei Albu
1 hr
  -> Multumesc, Andrei!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uk crown dependencies
teritoriile britanice de peste mări


Explanation:
Se foloseste in contexte de drept international public.

Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord
Principalul secretar de stat al Majestăţii Sale pentru Afaceri Externe şi Commonwealth, Biroul Extern şi de Commonwealth (Her Majesty’s Principal Secretary of State for Foreign and Commonwealth Affairs, Foreign and Commonwealth Office, London, SW1)



Teritoriul

Autoritatea competentă

Anguilla

Guvernatorul Angulei (the Governer of Anguilla)

Insulele Bermude

Guvernatorul şi comandantul şef al Insulelor Bermude sau Somers (the Governor and Commander-in-Chief of the Bermudas or Somers Islands)

Antarctica Britanică

Înaltul comisar pentru teritoriul Antarctic Britanic (the High Commissioner for the British Antarctic Territory)

Insulele Cayman

Guvernatorul Insulelor Cayman (the Governor of the Cayman Islands)

Insulele Falkland

Guvernatorul Insulelor Falkland (the Governor of the Falkland Island)

Georgia de Sud şi Insulele Sandwich de Sud

Comisarul pentru Georgia de Sud şi Insulele Sandwich de Sud (the Commissionner for South Georgia and the South Sandwich Islands)

Gibraltar

Guvernatorul şi Comandantul şef al oraşului şi garnizoanei din Gibraltar (the Governor and Commander-in-Chief of the City and Garison of Gibraltar)

Circumscripţia Guernesey

Guvernatorul locotenent al circumscripţiei Guernesey (the Lieutenant Governor of the Bailiwick of Guernesey)

Hong Kong ?


Circumscripţia Jersey

Excelenţa Sa Guvernatorul Locotenent al Circumscripţiei Jersey (His Excellency the Lieutenant Governor of the Bailiwick of Jersey)

Insula Man

Guvernatorul Locotenent al Insulei Man (the lieutenant Governor of the Isle Man)

Montserrat

Guvernatorul din Montserrat (the Governor of Montserrat)

Insula Sfânta Elena

Guvernatorul şi Comandantul şef al Insulei Sfânta Elena şi teritoriile dependente (the governor and Commander-in-Chief of the Islands of the St. Helena and its Dependencies)

Insulele Turks şi Caicos

Guvernatorul Insulelor Turks şi caicos (the Governor of the Turks and caicos Islands)

Insulele Virgine Britanice

Guvernatorul Insulelor Virgine Britanice (the Governor of the British Virgin Islands)



În sensul Tratatului de instituire a unei Constituţii pentru Europa sau a Tratatului de
instituire a Comunităţii Europene a Energiei Atomice sau în oricare dintre actele care derivă
din respectivele tratate sau care rămân în vigoare în baza respectivelor tratate, Regatul Unit
reiterează Declaraţia din 31 decembrie 1982 privind definiţia termenului „resortisanţi”, cu
excepţia faptului că trimiterea la „cetăţenii din teritoriile britanice dependente” se
interpretează ca „cetăţenii din teritoriile britanice de peste măr


    www.just.ro/files/cooperare_judiciara_ internationala/ghid_civil/11%20bis.doc
Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Multumesc

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
uk crown dependencies
teritoriile aparţinând coroanei Britanice


Explanation:
cadrul ţărilor aparţinătoare coroanei britanice


    Reference: http://www.hungarian-history.hu/lib/dunay2/dunay2.doc
raiza
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirona Ciocirlie
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search