Cash surrender value

Romanian translation: Valoarea de răscumpărare (a poliţei)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cash surrender value
Romanian translation:Valoarea de răscumpărare (a poliţei)
Entered by: BgTo

15:29 Jun 7, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
English term or phrase: Cash surrender value
Context: "I have a life insurance of ....$ with a cash surrender value of ....$"

Definiţie: the sum of money an insurance company will pay to the policyholder or annuity holder in the event his or her policy is voluntarily terminated before its maturity.

Mulţumesc mult!
BgTo
valoarea de răscumpărare (a poliţei)
Explanation:

Valoarea de rascumparare a politei
(Cash surrender value)
In asigurari, este suma de bani pe care compania de asigurari o va restitui detinatorului politei in cazul in care polita este anulata. Companiile de asigurari pot acorda imprumuturi garantate cu valoarea de rascumparare a politelor, uneori la o rata mai buna decat cea a pietei.

http://www.eafacere.ro/dictionar_financiar.asp?letter=V

Vezi şi Grand Dic

valeur de rachat n. f.

Équivalent(s)
English cash surrender value
.

Définition :
Montant versé par l'assureur au souscripteur qui résilie volontairement son contrat d'assurance vie avant son échéance.
.
.

. Note(s) :
La valeur de rachat d'un contrat d'assurance vie correspond généralement au montant maximal que l'assuré peut emprunter sur son contrat ou au capital assuré moins certaines sommes précisées au contrat.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-06-07 19:32:20 GMT)
--------------------------------------------------

"Life insurance of USD ..." se referă, cred, la suma asigurată (suma pe care o primeşte beneficiarul poliţei în cazul producerii evenimentului), în vreme ce "cash surrender value" se referă la suma pe care compania o plăteşte titularului poliţei pentru răscumpărare, în cazul anulării.

Dacă aşa stau lucrurile, cea de-a doua sumă este, cu siguranţă, mult mai mică decât prima.
Selected response from:

Mihai Badea (X)
Luxembourg
Grading comment
Mersi mult!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3valoarea de răscumpărare (a poliţei)
Mihai Badea (X)
5valoarea politei
siminagheorghe
4 +1suma plătită asiguratului la predarea unei poliţe
Iosif JUHASZ


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cash surrender value
suma plătită asiguratului la predarea unei poliţe


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2006-06-07 15:35:26 GMT)
--------------------------------------------------

Ar mai putea fi: "bani oferiţi de o societate de asigurări în cazul renunţării la o asigurare de viaţă".

Iosif JUHASZ
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Barbulescu: Mai degraba a doua varianta. Polita este "terminated before its maturity. De regula, prima nu mai este incasata in cazul rezilierii inainte de termen. De regula ...
7 mins
  -> Mulţumesc!

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
cash surrender value
valoarea politei


Explanation:
Vezi "English-Romanian Business Dictionary", Lucia Pop. pg. 116

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2006-06-07 16:20:59 GMT)
--------------------------------------------------

Ma gandesc ca s-ar putea zice ceva de genul "in cuantum de..."Daca este vorba doar de sinonimie. Dar nu imi dau seama din contextul tau daca e vreo diferenta intre "cash surrender value" si "life insurance of..." Suma este diferita?

siminagheorghe
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
cash surrender value
valoarea de răscumpărare (a poliţei)


Explanation:

Valoarea de rascumparare a politei
(Cash surrender value)
In asigurari, este suma de bani pe care compania de asigurari o va restitui detinatorului politei in cazul in care polita este anulata. Companiile de asigurari pot acorda imprumuturi garantate cu valoarea de rascumparare a politelor, uneori la o rata mai buna decat cea a pietei.

http://www.eafacere.ro/dictionar_financiar.asp?letter=V

Vezi şi Grand Dic

valeur de rachat n. f.

Équivalent(s)
English cash surrender value
.

Définition :
Montant versé par l'assureur au souscripteur qui résilie volontairement son contrat d'assurance vie avant son échéance.
.
.

. Note(s) :
La valeur de rachat d'un contrat d'assurance vie correspond généralement au montant maximal que l'assuré peut emprunter sur son contrat ou au capital assuré moins certaines sommes précisées au contrat.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-06-07 19:32:20 GMT)
--------------------------------------------------

"Life insurance of USD ..." se referă, cred, la suma asigurată (suma pe care o primeşte beneficiarul poliţei în cazul producerii evenimentului), în vreme ce "cash surrender value" se referă la suma pe care compania o plăteşte titularului poliţei pentru răscumpărare, în cazul anulării.

Dacă aşa stau lucrurile, cea de-a doua sumă este, cu siguranţă, mult mai mică decât prima.

Mihai Badea (X)
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 100
Grading comment
Mersi mult!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Simona Lederman (X)
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Lucica Abil
2 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  andreea
13 hrs
  -> Mulţumesc!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search