https://www.proz.com/kudoz/english-to-romanian/insurance/3543973-compensatory-rates.html

compensatory rates

Romanian translation: sume acoperitoare/compensatorii

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:compensatory rates
Romanian translation:sume acoperitoare/compensatorii
Entered by: Cristiana Malinas

14:11 Nov 9, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
English term or phrase: compensatory rates
In addition, insurance companies and government agencies have been increasingly unwilling to provide ***compensatory rates*** to hospitals and physicians ...
Its (it - an insurance company) refusal to offer ***compensatory rates*** made an agreement impossible.

Multumesc anticipat
Cristiana Malinas
Romania
sume acoperitoare/compensatorii
Explanation:
"Protestul spontan a fost generat de faptul angajatii Spitalului Judetean din Unitatea de Primire a Urgentelor si Ambulanta, care sunt platiti din bugetul Ministerului Sanatatii, au pentru trimestru IV sumele acoperitoare pentru tichetele de masa. Ceilalti, majoritatea angajatilor acestei unitati, care sunt platiti din Fondul Unic de Asigurari, pe baza de contract cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate nu au sumele acoperitoare pentru aceste tichete. Situatia este aceasta: o parte din angajatii institutiei beneficiaza de tichete, ceilalti nu beneficiaza pentru ca nu exista sumele acoperitoare...” http://www.medicalmanager.ro/articol.php?id=5453
sau
Suma raspunderii transportatorului in caz de deces sau vatamare corporala a unui pasager..., nu se supune vreunei limitari. Suma compensatorie va acoperi dauna, asa cum se stabileste prin acord amiabil http://www.airfrance.com/RO/ro/local/transverse/footer/edito...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-11-09 16:26:48 GMT)
--------------------------------------------------

In contextul precizat de tine cred ca "sume acoperitoare" este indicat
Selected response from:

Dora Ilie
Grading comment
Multumesc tuturor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sume acoperitoare/compensatorii
Dora Ilie
3tarife/preturi subventionate
Annamaria Amik


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tarife/preturi subventionate


Explanation:
Sugestie, din pacate nu am referinte mai multe, dar cred ca despre asta e vorba.

Annamaria Amik
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sume acoperitoare/compensatorii


Explanation:
"Protestul spontan a fost generat de faptul angajatii Spitalului Judetean din Unitatea de Primire a Urgentelor si Ambulanta, care sunt platiti din bugetul Ministerului Sanatatii, au pentru trimestru IV sumele acoperitoare pentru tichetele de masa. Ceilalti, majoritatea angajatilor acestei unitati, care sunt platiti din Fondul Unic de Asigurari, pe baza de contract cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate nu au sumele acoperitoare pentru aceste tichete. Situatia este aceasta: o parte din angajatii institutiei beneficiaza de tichete, ceilalti nu beneficiaza pentru ca nu exista sumele acoperitoare...” http://www.medicalmanager.ro/articol.php?id=5453
sau
Suma raspunderii transportatorului in caz de deces sau vatamare corporala a unui pasager..., nu se supune vreunei limitari. Suma compensatorie va acoperi dauna, asa cum se stabileste prin acord amiabil http://www.airfrance.com/RO/ro/local/transverse/footer/edito...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-11-09 16:26:48 GMT)
--------------------------------------------------

In contextul precizat de tine cred ca "sume acoperitoare" este indicat

Dora Ilie
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc tuturor!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Claudia Coja
1 hr

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: