binding treaty

Romanian translation: tratat/convenţie cu caracter obligatoriu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:binding treaty/convention
Romanian translation:tratat/convenţie cu caracter obligatoriu
Entered by: Bogdan Honciuc

08:54 Apr 4, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - International Org/Dev/Coop / asylum
English term or phrase: binding treaty
Although the Universal Declaration of Human Rights states that "Everyone has the right to seek and to enjoy in other countries asylum from persecution", no binding treaty or convention obliges states to grant ansylum.

and does "binding" refer to convention as well?
thanks
Bogdan Honciuc
Romania
tratat/convenţie cu caracter obligatoriu
Explanation:
[PDF] SS ă ă ccoonnssttrruuiimm î î mmpprreeuunn ă ă oo EEuurroopp ă ă ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... fie că este vorba despre informaţii cu caracter personal sau ... Convenţiile au
un caracter obligatoriu pentru statele care le ratifică. ...
www.coe.ro/down_pdf.php?abs_path=documente_ traduceri/documente/pliant3.pdf - Similar pages



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 18 mins (2005-04-04 11:13:07 GMT)
--------------------------------------------------

\"Nici un tratat sau convenţie cu caracter obligatoriu nu impune statelor să acorde azilul...\"
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Mulţumesc! ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2tratat/conventie angajanta
elenus
5 +2tratat/convenţie cu caracter obligatoriu
Andrei Albu
4 +1tratat care contine norme imperative
Maricica W.


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
tratat/conventie angajanta


Explanation:
Pentru ca ai acolo un "obliges", as spune "nici un tratat sau conventie angajanta nu obliga statele sa acorde azil"...

elenus
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea: :)
3 hrs
  -> Multumesc, Bogdan.

agree  Oana Clapa: imi pare cea mai buna exprimare...
4 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tratat care contine norme imperative


Explanation:
În dreptul international contemporan opereaza distinctia între **norme imperative (de jus cogens)** si norme dispozitive. Majoritatea normelor existente sunt norme dispozitive, adica cele care permit derogarea de la prevederile lor, prin acordul partilor. Conventia privind dreptul tratatelor (Viena, 1969) defineste norma imperativa ca fiind “o norma acceptata si recunoscuta de comunitatea internationala a statelor, de la care nu este permisa nici o derogare si care nu poate fi modificata decât printr-o noua norma a dreptului international având acelasi caracter” (art.53). Orice tratat care, în momentul încheiereii sale, se afla în conflict cu o norma imperativa existenta este afectat de nulitate, iar aparitia unei noi norme imperative impune adaptarea normelor în vigoare dispozitiilor acesteia.

Cred ca binding se refera si la conventii.


    Reference: http://idd.euro.ubbcluj.ro/interactiv/cursuri/MarcelaRad/cap...
Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea: exact!
3 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
tratat/convenţie cu caracter obligatoriu


Explanation:
[PDF] SS ă ă ccoonnssttrruuiimm î î mmpprreeuunn ă ă oo EEuurroopp ă ă ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... fie că este vorba despre informaţii cu caracter personal sau ... Convenţiile au
un caracter obligatoriu pentru statele care le ratifică. ...
www.coe.ro/down_pdf.php?abs_path=documente_ traduceri/documente/pliant3.pdf - Similar pages



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 18 mins (2005-04-04 11:13:07 GMT)
--------------------------------------------------

\"Nici un tratat sau convenţie cu caracter obligatoriu nu impune statelor să acorde azilul...\"

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 19
Grading comment
Mulţumesc! ;)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  LILIANA HUTANU
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  raiza
5 hrs
  -> Mulţumesc




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search