Journalist Briefing

Romanian translation: briefing de presă

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Journalist Briefing
Romanian translation:briefing de presă
Entered by: bobe

05:07 Oct 5, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Journalism / Promotion
English term or phrase: Journalist Briefing
The term itself is quite translatable. I am however confused as to te best possible equivalent. I have considered "sesiuni de informare pentru jurnalisti" which seems rather long and heavy, "informari jurnalistice" and "briefing jurnalistic". These are certainly not the only options. I would really appreciate many other inputs.
Thank you!
Christine X
briefing de presă
Explanation:
O idee -
vezi de ex. termenul folosit in link-ul de mai jos

--------------------------------------------------
Note added at 21 minute (2009-10-05 05:28:28 GMT)
--------------------------------------------------

şi un alt exemplu de folosirea termenului in domeniu:

http://www.profinn.ro/articol.php?id=580&info=2597
Selected response from:

bobe
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6briefing de presă
bobe
4conferinţă de presă
cristina48


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
journalist briefing
briefing de presă


Explanation:
O idee -
vezi de ex. termenul folosit in link-ul de mai jos

--------------------------------------------------
Note added at 21 minute (2009-10-05 05:28:28 GMT)
--------------------------------------------------

şi un alt exemplu de folosirea termenului in domeniu:

http://www.profinn.ro/articol.php?id=580&info=2597



    Reference: http://www.scribd.com/doc/12408381/tehnici-de-redactare-in-r...
bobe
United States
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Claudia Popa (Klaus)
46 mins
  -> Multumesc, Claudia.

agree  Nina Scutelnic: agree
1 hr
  -> Thank you , Nina.

agree  George Colibaba
2 hrs
  -> Multumesc, Solarstone.

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs
  -> Thanx, Iosif.

agree  MMUK (X): Cu placere!
5 hrs
  -> Multumesc, Mirela.

agree  Tradeuro Language Services
6 days
  -> mersi, Tradeuro!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
journalist briefing
conferinţă de presă


Explanation:
O altă variantă posibilă.
Definitie: Conferinta de presa este o intalnire cu ziaristii a purtatorului de cuvant (si a conducerii org) in anumite conditii. Conf de presa este un eveniment important in activitatea Biroului de Presa si are loc in situatii deosebite din activitatea org, cand aceasta are de comunicat ceva deosebit de important, de interes larg.
Evenimentele la care se refera in mod curent ziaristii nu sunt decat intalniri saptamanale uzuale, de informare a presei asupra activitatilor curente ale respectivei organizaţii.
http://facultate.regielive.ro/cursuri/stiintele_comunicarii/...

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-10-05 06:25:52 GMT)
--------------------------------------------------

După cum vezi, se face distincţie între "conferinţa de presă" şi "informările de presă" care se organizează regulat, la date fixe, prestabilite. "Conferinţele" se organizează numai cu ocazia unor evenimente deosebite.

cristina48
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search