material obligation

Romanian translation: obligaţie esenţială

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:material obligation
Romanian translation:obligaţie esenţială
Entered by: Carmen Ciobaca

18:47 Mar 14, 2017
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / contract
English term or phrase: material obligation
If X fails to carry out any material obligation under this Agreement...
Carmen Ciobaca
Romania
obligaţie esenţială
Explanation:
https://definitions.uslegal.com/m/material-breach/
http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_27443/Cum-poate-...
In ceea ce priveste caracterul insemnat/neinsemnat al neexecutarii, acesta poate fi determinat prin raportare la obligatiile esentiale ale partilor potrivit naturii contractului sau calificarii partilor. Cu alte cuvinte, daca o obligatie esentiala nu este executata, atunci putem vorbi de o neexecutare importanta, fie ca obligatia respectiva are un caracter esential datorita naturii contractului, fie ca este calificata ca atare de parti in mod expres sau din manifestarea de vointa a partilor, in raport cu situatia concreta.

"Material" în contracte înseamnă esenţial sau semnificativ.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-03-14 19:59:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://firstyearcontracts.blogspot.ro/2010/03/discourse-on-m...
But what is the definition of "material"? West's Encyclopedia of American Law states that something is material if it "is sufficiently significant to influence an individual into acting in a certain way, such as entering into a contract."

https://www.oregonrealtors.org/node/5409
Material terms of a contract are often called "essential terms."
Selected response from:

Annamaria Amik
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2obligaţie esenţială
Annamaria Amik
3obligatie importanta/semnificativa
AncaPR


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
obligatie importanta/semnificativa


Explanation:
vezi niste contexte aici http://www.linguee.com/english-romanian/search?source=auto&q...


    Reference: http://www.linguee.com/english-romanian/search?source=auto&q...
AncaPR
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 18

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
obligaţie esenţială


Explanation:
https://definitions.uslegal.com/m/material-breach/
http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_27443/Cum-poate-...
In ceea ce priveste caracterul insemnat/neinsemnat al neexecutarii, acesta poate fi determinat prin raportare la obligatiile esentiale ale partilor potrivit naturii contractului sau calificarii partilor. Cu alte cuvinte, daca o obligatie esentiala nu este executata, atunci putem vorbi de o neexecutare importanta, fie ca obligatia respectiva are un caracter esential datorita naturii contractului, fie ca este calificata ca atare de parti in mod expres sau din manifestarea de vointa a partilor, in raport cu situatia concreta.

"Material" în contracte înseamnă esenţial sau semnificativ.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-03-14 19:59:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://firstyearcontracts.blogspot.ro/2010/03/discourse-on-m...
But what is the definition of "material"? West's Encyclopedia of American Law states that something is material if it "is sufficiently significant to influence an individual into acting in a certain way, such as entering into a contract."

https://www.oregonrealtors.org/node/5409
Material terms of a contract are often called "essential terms."

Annamaria Amik
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Manuela Cojocariu
2 hrs

agree  Iosif JUHASZ
12 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search