Appropriate adult

Romanian translation: curator

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Appropriate adult
Romanian translation:curator
Entered by: Ivona Tillett

12:16 Mar 9, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Police terms
English term or phrase: Appropriate adult
If a detainee is under 17 years of age or is suffering from a mental disorder or mental handicap, s/he should be assisted by an appropriate adult.

Tutore sau curator? Sau ambele variante?
Ivona Tillett
United Kingdom
curator
Explanation:
La noi, este numit un curator în asemenea situaţii.

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2006-03-09 12:55:09 GMT)
--------------------------------------------------

Minorul poate fi reprezentat de părinţi, tutore sau, dacă aceştia nu-l pot reprezenta, de curatorul numit în acest scop.
Persoanele adulte pot fi reprezentate de tutore sau, dacă acesta nu-l poate reprezenta, de curatorul numit în acest scop.

Mai general, ar fi "reprezentant conform legii", aşa s-ar acoperi toate situaţiile concrete.

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2006-03-09 13:07:47 GMT)
--------------------------------------------------

"Potrivit prevederilor Codului Familiei, În cursul anului 2002, s-au Întocmit 128 dispoziţii de ***curatelă specială pentru copii minori***, 13 dispoziţii ***curatelă pentru persoane majore***, 6 dispoziţii tutelă şi 34 dispoziţii de descărcare de gestiune anuală."
http://www.primariabz.ro/RaportAnual2005/Raport2002.htm


--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2006-03-09 13:13:57 GMT)
--------------------------------------------------

S-ar putea spune şi "persoană major şi cu discernamânt"

"...trebuie sa fie reprezentate sau, respectiv, asistate de o ***persoana majora si cu discernamant***...!

"Institutia de drept civil prin care se realizeaza ocrotirea unor persoane fizice, care, aflate in anumite situatii speciale, prevazute de lege, nu pot personal sa-si exercite drepturile si sa-si apere interesele, se numeste ***curatela***."
http://www.vlg.sisnet.ro/arhiva/an2000/3372/Social.htm
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
Multumesc, este exact termenul de care aveam nevoie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5curator
Lucica Abil
4adult responsabil
Dan Butuza


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
appropriate adult
curator


Explanation:
La noi, este numit un curator în asemenea situaţii.

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2006-03-09 12:55:09 GMT)
--------------------------------------------------

Minorul poate fi reprezentat de părinţi, tutore sau, dacă aceştia nu-l pot reprezenta, de curatorul numit în acest scop.
Persoanele adulte pot fi reprezentate de tutore sau, dacă acesta nu-l poate reprezenta, de curatorul numit în acest scop.

Mai general, ar fi "reprezentant conform legii", aşa s-ar acoperi toate situaţiile concrete.

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2006-03-09 13:07:47 GMT)
--------------------------------------------------

"Potrivit prevederilor Codului Familiei, În cursul anului 2002, s-au Întocmit 128 dispoziţii de ***curatelă specială pentru copii minori***, 13 dispoziţii ***curatelă pentru persoane majore***, 6 dispoziţii tutelă şi 34 dispoziţii de descărcare de gestiune anuală."
http://www.primariabz.ro/RaportAnual2005/Raport2002.htm


--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2006-03-09 13:13:57 GMT)
--------------------------------------------------

S-ar putea spune şi "persoană major şi cu discernamânt"

"...trebuie sa fie reprezentate sau, respectiv, asistate de o ***persoana majora si cu discernamant***...!

"Institutia de drept civil prin care se realizeaza ocrotirea unor persoane fizice, care, aflate in anumite situatii speciale, prevazute de lege, nu pot personal sa-si exercite drepturile si sa-si apere interesele, se numeste ***curatela***."
http://www.vlg.sisnet.ro/arhiva/an2000/3372/Social.htm

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 420
5 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Multumesc, este exact termenul de care aveam nevoie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihai Badea (X)
42 mins
  -> Mulţumesc, Mihai

agree  Lolitta Ivonne Grigore Rück
2 hrs
  -> Mulţumesc, Lolitta

agree  Cristina Chaplin
8 hrs
  -> Mulţumesc, Awana

agree  Elena Iercoşan
8 hrs
  -> Mulţumesc, Elena

agree  Bogdan Burghelea
17 hrs
  -> Mulţumesc, Bogdan

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
appropriate adult
adult responsabil


Explanation:
O sugestie mai putin formala...

Dan Butuza
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search