relief

Romanian translation: cereri (accesorii divortului)

19:00 Oct 26, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / divorce
English term or phrase: relief
order for corollary relief in a divorce
Cristyana
Romanian translation:cereri (accesorii divortului)
Explanation:
"Cereri accesorii divortului". In dreptul romanesc aceasta este expresia. Ele inglobeaza mai multe pretentii referitor la partaj, pensia de intretinere, etc. Ele pot fi accesorii actiunii de divort sau pot fi exprimate in cursul actiunii principale de divort.

"Art. 613^1. - In cazul in care cererea de divort se intemeiaza pe acordul partilor, ea va fi semnata de ambii soti. Atunci cind este cazul, in actiunea de divort, sotii vor stabili si modalitatile in care au convenit sa fie solutionate cererile accesorii divortului."
Pentru solutionarea cererilor accesorii privind numele pe care sotii il vor purta dupa divort, pensia de intretinere si atribuirea locuintei, instanta va putea dispune, atunci cind considera necesar, administrarea probelor prevazute de lege."

http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1380...
Selected response from:

elenus
Grading comment
brava!e ceea ce cautam - multumesc profesionistilor ca tine!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1cereri (accesorii divortului)
elenus
4actiune - vezi comentariile de mai jos
Crissy


Discussion entries: 1





  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
actiune - vezi comentariile de mai jos


Explanation:
propun "actiune (in instanta) ulterioara/ca urmare a divortului". dupa divort, si la noi se introduc actiuni de partaj, de custodie etc. dar nu am gasit nici un termen specific care sa le inglobeze pe toate.

termenul in franceza este "mesure accessoire" (corollary relief), "action en mesures accessoires"

Corollary Relief - This term refers to the issues arising out of the breakdown of a marriage other than the divorce itself - issues such as child custody, child support, spousal support and the division of assets.

http://www.ottawadivorce.com/glossary-c-2.htm

All relief claimed in a divorce proceeding is corollary relief apart from the application for the divorce Order itself.
Corollary Relief
In an action for an order for divorce, this term refers to all relief apart from the divorce order. For example, one might sue for a divorce as well as custody of the children: the part of the action relating to custody is the "corollary relief."

http://www.bcfamilylawresource.com/04/0400body.htm

The claim for support is known as "corollary relief" and may be for the spouse and/or the children (claims for custody are also corollary relief claims). If corollary relief is requested, you would be well advised to prepare a financial statement which sets out your family's monthly expenses in detail.

http://www.duhaime.org/family/ca-divor.aspx

corollary relief proceeding'' means a proceeding in a court in which either or both former spouses seek a child support order, a spousal support order or a custody order

http://www.parl.gc.ca/bills/government/C-41/C-41_4/17982bE.h...
http://pcaccanada.tripod.com/da.htm

Crissy
Romania

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cereri (accesorii divortului)


Explanation:
"Cereri accesorii divortului". In dreptul romanesc aceasta este expresia. Ele inglobeaza mai multe pretentii referitor la partaj, pensia de intretinere, etc. Ele pot fi accesorii actiunii de divort sau pot fi exprimate in cursul actiunii principale de divort.

"Art. 613^1. - In cazul in care cererea de divort se intemeiaza pe acordul partilor, ea va fi semnata de ambii soti. Atunci cind este cazul, in actiunea de divort, sotii vor stabili si modalitatile in care au convenit sa fie solutionate cererile accesorii divortului."
Pentru solutionarea cererilor accesorii privind numele pe care sotii il vor purta dupa divort, pensia de intretinere si atribuirea locuintei, instanta va putea dispune, atunci cind considera necesar, administrarea probelor prevazute de lege."

http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1380...


elenus
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40
Grading comment
brava!e ceea ce cautam - multumesc profesionistilor ca tine!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  raiza
4 hrs
  -> multumesc




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search