realize his/her equity

Romanian translation: (dreptul de) a realiza/obtine valoarea actuala de iesire/valoarea realizabila

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:realize his/her equity
Romanian translation:(dreptul de) a realiza/obtine valoarea actuala de iesire/valoarea realizabila
Entered by: mihaela.

12:05 May 4, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: realize his/her equity
Este vorba de un proiect de lege pentru protectia intreprinderilor care functioneaza in sistem de franciza.

Context: Transfer of a Franchise. The basic principle here assures a small business franchisee's right to realize his/her equity at the time of sale, subject to the new franchisee satisfying the franchisor's reasonable qualifications.
TRAD Melina
(dreptul de) a realiza/obtine valoarea actuala de iesire/valoarea realizabila
Explanation:
Notiunea vine din RE. In Real Estate "equity" determina, foarte clar, "the updated accrued value of a property minus the outstanding mortgage balance and expenses". In limba romana este "valoarea actuala de iesire sau valoarea realizabila" (consta in valoarea pe care intreprinderea ar primi-o daca ar vinde azi in mod normal activul sau ar achita datoriile).
Se aplica atat in domeniul proprietatii cat si in cel a contractelor de "lease" si "franchising", ambele cele din urma facnd parte din domeniul de Commercial Real Estate.

equity: Equity is the financial interest or cash value of your home, minus the current loan balance(s). If selling the home, this would also be minus any costs incurred in selling the home.
http://www.realestateagent.com/real-estate-faq/RealEstate/Wh...
http://www.contabilizat.ro/dictionar_economic_si_financiar~t...



Selected response from:

mihaela.
Canada
Grading comment
Multumesc, cred ca despre asta e vorba aici. Multumesc si pentru link-uri.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sa acumuleze capital
Anca Nitu
4(dreptul de) a realiza/obtine valoarea actuala de iesire/valoarea realizabila
mihaela.


Discussion entries: 1





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(dreptul de) a realiza/obtine valoarea actuala de iesire/valoarea realizabila


Explanation:
Notiunea vine din RE. In Real Estate "equity" determina, foarte clar, "the updated accrued value of a property minus the outstanding mortgage balance and expenses". In limba romana este "valoarea actuala de iesire sau valoarea realizabila" (consta in valoarea pe care intreprinderea ar primi-o daca ar vinde azi in mod normal activul sau ar achita datoriile).
Se aplica atat in domeniul proprietatii cat si in cel a contractelor de "lease" si "franchising", ambele cele din urma facnd parte din domeniul de Commercial Real Estate.

equity: Equity is the financial interest or cash value of your home, minus the current loan balance(s). If selling the home, this would also be minus any costs incurred in selling the home.
http://www.realestateagent.com/real-estate-faq/RealEstate/Wh...
http://www.contabilizat.ro/dictionar_economic_si_financiar~t...





mihaela.
Canada
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc, cred ca despre asta e vorba aici. Multumesc si pentru link-uri.

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sa acumuleze capital


Explanation:


Domaine(s) :
- comptabilité
comptabilité financière
- finance

. français
.
.
capitaux propres n. m. pl.

Équivalent(s)
English owners' equity
.

Définition :
Composante du bilan représentant le droit de propriété sur les actifs, après déduction des passifs externes.
.

Sous-entrée(s) : .


synonyme(s)
fonds propres n. m. pl.
avoir des propriétaires n. m. [Canada]


. Note(s) :
Bien que les capitaux propres constituent un solde résiduel, on y distingue souvent les sommes investies par le propriétaire exploitant, les associés ou les actionnaires, et les bénéfices réalisés et non distribués.
Le total des capitaux propres constitue également l'actif net, c'est-à-dire la différence entre le total de l'actif et le total du passif externe. En France et en Belgique, les capitaux propres d'une société comprennent les apports, les réserves provenant de profits non distribués, les écarts de réévaluation et le report à nouveau, c'est-à-dire, en France, les profits en instance d'affectation. En Belgique, le report à nouveau comprend les profits provisoirement non affectés; le bilan belge étant établi après affectation, il n'y a pas de profits en instance d'affectation.

Din pacate in franceza dar cam seamana:) Pacat ca nu exista un granddic si pt lb romana!
Equity aici inseamna capital - realize the equity = sa acumuleze destul capital ca atunci cand vinde franciza sa merite efortul

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search