wheat shorts

Romanian translation: urluială

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wheat shorts
Romanian translation:urluială
Entered by: Maria Diaconu

14:17 Apr 21, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry / Swine diets
English term or phrase: wheat shorts
Este ceva ce face parte din furajele pentru porci.

Există echivalente în multe limbi pe Eurodicatom, dar nu îmi dau seama ce înseamnă.
Am găsit această definiţie:
Energy feeds other than whole grains include residues obtained from the processing of various foods. For example, a number of byproducts arise from the processing of wheat into flour, including wheat bran, wheat middlings, wheat mill run, wheat shorts, and red dog. Wheat bran is the outer coat of the wheat kernel, while wheat middlings are a mixture of bran, flour, germ, and other wheat byproducts. ***Wheat shorts are similar to middlings, but typically contain more flour***, and wheat mill is a blend of wheat middlings and wheat bran. Wheat byproducts are generally used for horses, cows, and beef cattle, though middlings can also be used in small amounts for swine and poultry.

Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
urluială
Explanation:
Bunica mea le dadea porcilor urluiala - vezi mai jos :) Sincer, habar nu am daca asta e termenul tehnic, dar macar e un punct de pornire...

URLUIÁLĂ, urluieli, s.f. Boabe de cereale măcinate mare şi întrebuinţate ca hrană pentru animale. [Var.: uruiálă s.f.] – Urlui + suf. -eală.
DEX '98

urluiálă s. f., g.-d. art. urluiélii; pl. urluiéli
Sursa: Dicţionar ortografic

URLUI//ÁLĂ ~éli f. Produs obţinut din cereale (mai ales din porumb) măcinate mare şi folosit ca hrană pentru animale. [G.-D. urluielii] /a urlui + suf. ~eală
Sursa: NODEX (not the most reliable of dictionaries, but still...)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 59 mins (2005-04-21 18:16:23 GMT)
--------------------------------------------------

there\'s a cock-up in my 3rd paragraph, sorry :)
Selected response from:

Ioana Costache
Romania
Grading comment
Mulţumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1srot
NINA (Irina) SMOLEANU
1urluială
Ioana Costache
1sparturi
aurafas


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
sparturi


Explanation:
Am gasit pe un site: http://tpb.traderom.ro/Ro/Cd/noupag/infocom/Piataex/tari/Anu...
"Tarate, sparturi si alte reziduuri de grau"
As I said, just guessing :D

aurafas
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
urluială


Explanation:
Bunica mea le dadea porcilor urluiala - vezi mai jos :) Sincer, habar nu am daca asta e termenul tehnic, dar macar e un punct de pornire...

URLUIÁLĂ, urluieli, s.f. Boabe de cereale măcinate mare şi întrebuinţate ca hrană pentru animale. [Var.: uruiálă s.f.] – Urlui + suf. -eală.
DEX '98

urluiálă s. f., g.-d. art. urluiélii; pl. urluiéli
Sursa: Dicţionar ortografic

URLUI//ÁLĂ ~éli f. Produs obţinut din cereale (mai ales din porumb) măcinate mare şi folosit ca hrană pentru animale. [G.-D. urluielii] /a urlui + suf. ~eală
Sursa: NODEX (not the most reliable of dictionaries, but still...)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 59 mins (2005-04-21 18:16:23 GMT)
--------------------------------------------------

there\'s a cock-up in my 3rd paragraph, sorry :)

Ioana Costache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
srot


Explanation:
[DOC] UNIVERSITATEA DE STIINTE AGRICOLE SI MEDICINA VETERINARA
Tip de fişier: Microsoft Word 97 - Versiunea HTML
... activitatii a-amilazei in cereale macinate, care se bazeaza pe rezistenta la
agitare a unui srot de grau (Ross si altii, 1987; Kulborn si altii, 1989). ...


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 8 mins (2005-04-21 18:25:26 GMT)
--------------------------------------------------

conform DEX: srot = primul produs obtinut in cursul macinarii graului


    www.unibuc.ro/eBooks/biologie/ ProgreseVolumul1/capitolul2.doc
NINA (Irina) SMOLEANU
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Brooks
25 mins
  -> multumesc, Mihaela




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search