PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

finger joint

Romanian translation: îmbinare în dinți

13:30 Jun 19, 2013
English to Romanian translations [PRO]
Manufacturing / design
English term or phrase: finger joint
Two main joints are used to construct the storage box. Finger joints at each corner, glued using PVA adhesive, hold the carcus together permanently. Housing joints are used for the internal divisions.




pieptene? nu găsesc
Manescu Alexandra
Romania
Romanian translation:îmbinare în dinți
Explanation:
„Panouri imbinate in dinti”
http://www.princogrup.ro/imbinare dinti.html

„Finger joints made with my box joint jig”
http://woodgears.ca/box_joint/fingerjoint.html
Selected response from:

Florin Ioan Ular
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2îmbinare în dinți
Florin Ioan Ular
4imbinare cu uluc si lamba
wordbridge
4imbinare multipla cu nut si feder
TRAD Melina


Discussion entries: 2





  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
imbinare multipla cu nut si feder


Explanation:
DEX: FÉDER, federe, s. n. Mică proeminență prevăzută în lungul muchiei unei piese de lemn sau de metal, care intră în nutul corespunzător al altei piese pentru a asigura o îmbinare perfectă; lambă
NUT, nuturi, s. n. 1. Canelură. 2. Uluc, șanț făcut într-o piesă de lemn. ◊ Nut și feder = sistem de îmbinare a două piese (din lemn) care constă în introducerea unei proeminențe fasonate, aflată pe una din fețele primei piese, în ulucul de pe fața corespunzătoare a celei de-a doua piese.

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2013-06-19 14:46:42 GMT)
--------------------------------------------------

am gasit si asta pe site-urile comerciale: "freza pentru imbinari dintate" - http://www.uni-max.ro/freza-pentru-imbinari-dintate-42-38-12...



    Reference: http://www.bosch-do-it.ro/bosch-do-it.ro/me%C5%9Fteri/cuno%C...
    Reference: http://piatrasilemn.ro/imbinare.php
TRAD Melina
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: thx


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
îmbinare în dinți


Explanation:
„Panouri imbinate in dinti”
http://www.princogrup.ro/imbinare dinti.html

„Finger joints made with my box joint jig”
http://woodgears.ca/box_joint/fingerjoint.html

Florin Ioan Ular
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 19
Notes to answerer
Asker: mulțumesc


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TRAD Melina
1 hr

agree  Simona Pop
1 hr

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
imbinare cu uluc si lamba


Explanation:
Acest nou tip de îmbinare cant pe cant a pieselor de lemn constă în alăturarea unui cant care are un profil exterior, o lambă, de un alt cant care are un profil interior, un uluc. Metodă de îmbinare ce permite îmbinarea mai multor piese
de lemn ce vor forma la final un panou.


    Reference: http://piatrasilemn.ro/imbinare.php
wordbridge
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: thx





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search