PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Trading in Stock

Romanian translation: tranzacționarea la bursă

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Trading in Stock
Romanian translation:tranzacționarea la bursă
Entered by: danieline

09:21 Feb 23, 2020
English to Romanian translations [PRO]
Marketing / Market Research
English term or phrase: Trading in Stock
C. Trading in Stock and Debentures. Dividends
5. Transactions involving one’s own shares or other listed financial instruments.
6. Incentive plans intended for management or employees.
7. Capital increases and/or issuing of debentures (including convertible debentures) in order to
raise finance. Other capital transactions or issuing of warrants.
danieline
tranzacționarea la bursă
Explanation:
No comment.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs (2020-02-25 09:02:24 GMT)
--------------------------------------------------

Nu mi-ar fi dat prin cap că e cazul să precizez pe care bursă se tranzacționează acțiunile și titlurile de creanță despre care se povestește evident în context!
Se vede treaba că pasiunile religioase fac la mare căutare o răcorire cu niscai... înghețată topită, eventual la focul mic al microundelor...


--------------------------------------------------
Note added at 2 days 6 hrs (2020-02-25 15:55:41 GMT)
--------------------------------------------------

Neatenția, bat-o vina: titlurile de valoare și titlurile de creanță vrusăi să zâc... se vede treaba că mintea mea a „contractat” calamndrosul de pe un fir învecinat...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 6 hrs (2020-02-25 15:58:22 GMT)
--------------------------------------------------

Erată: calamandrosul, evident...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 12 hrs (2020-02-25 21:55:43 GMT)
--------------------------------------------------

Hát persze! La Ocska Piac...
Nu la Bursa de Valori București, par-egzamplă...


--------------------------------------------------
Note added at 2 days 13 hrs (2020-02-25 22:45:29 GMT)
--------------------------------------------------

Notă pentru gazda acestui fir:
Please, pretty please, pretty pretty please, per favore, bitte Sie, s`il voua plait, por favor, kérlek szépen, pliiiz, fac orice, numai alegeți varianta lui „Pick me, pick me!!!
Nu mai poci, să scutură cămeșa pi mini de-așa empatică durere...
Selected response from:

Claudiu Ignuța-Ciuncanu
Romania
Grading comment
ty
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tranzacționarea la bursă
Claudiu Ignuța-Ciuncanu
4TRANZACȚIONARE/vânzare-cumpărare de acțiuni (la bursă)
ION CAPATINA


  

Answers


1 day 19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trading in stock
TRANZACȚIONARE/vânzare-cumpărare de acțiuni (la bursă)


Explanation:
La bursa de mărfuri se pot cumpăra-vinde, tranzacționa multiple.....feluri de instrumente de investiție...Acțiuni (stock/shares), garanții (bonds), obligațiuni (debentures), securities (titluri de valoare) , etc.
După cum este definit termenul sursă, aici vorbim doar despre ACȚIUNI,adică SHARES/STOCK....
Referințe:
https://capital.com/ro/cfd-vs-actiuni-trading
“CUMPĂRAREA ȘI VÂNZAREA DE ACȚIUNI livrabile a unei companii la bursa de actiuni”
http://www.fluentinfinante.ro/tranzactionarea-la-bursa-de-va...
„Înaintea oricărei operațiuni de CUMPĂRARE ȘI VÂNZARE A ACȚIUNILOR, trebuie luate în considerare următoarele aspecte….”
„Odată ce clientul trimite intermediarului său , intermediarul introduce ordinul DE CUMPĂRARE SAU VÂNZARE în sistemul de TRANZACȚIONARE,”


--------------------------------------------------
Note added at 2 days 9 hrs (2020-02-25 19:15:22 GMT)
--------------------------------------------------

După cum vedem la punctul C, de unde face parte termenul propus, este vorba de o enumerare. Primul termen , "stock" se referă specific la ACȚIUNI, care trebuie să facă parte din termenul tradus.

ION CAPATINA
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
trading in stock
tranzacționarea la bursă


Explanation:
No comment.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs (2020-02-25 09:02:24 GMT)
--------------------------------------------------

Nu mi-ar fi dat prin cap că e cazul să precizez pe care bursă se tranzacționează acțiunile și titlurile de creanță despre care se povestește evident în context!
Se vede treaba că pasiunile religioase fac la mare căutare o răcorire cu niscai... înghețată topită, eventual la focul mic al microundelor...


--------------------------------------------------
Note added at 2 days 6 hrs (2020-02-25 15:55:41 GMT)
--------------------------------------------------

Neatenția, bat-o vina: titlurile de valoare și titlurile de creanță vrusăi să zâc... se vede treaba că mintea mea a „contractat” calamndrosul de pe un fir învecinat...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 6 hrs (2020-02-25 15:58:22 GMT)
--------------------------------------------------

Erată: calamandrosul, evident...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 12 hrs (2020-02-25 21:55:43 GMT)
--------------------------------------------------

Hát persze! La Ocska Piac...
Nu la Bursa de Valori București, par-egzamplă...


--------------------------------------------------
Note added at 2 days 13 hrs (2020-02-25 22:45:29 GMT)
--------------------------------------------------

Notă pentru gazda acestui fir:
Please, pretty please, pretty pretty please, per favore, bitte Sie, s`il voua plait, por favor, kérlek szépen, pliiiz, fac orice, numai alegeți varianta lui „Pick me, pick me!!!
Nu mai poci, să scutură cămeșa pi mini de-așa empatică durere...


    https://admiralmarkets.com/ro/education/articles/trading-psychology/tranzactionare-bursa-fara-pierderi
Claudiu Ignuța-Ciuncanu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
ty

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adriana Sandru
1 day 19 hrs
  -> Merci beaucoup! În schimb, o dedicație: https://www.youtube.com/watch?v=Gcxv7i02lXc. Evident, cu ținta în sensul la propriu al titlului superbei piese, nu la figurat în sensul propriu în care mai traduc unii o sintagmă la figurat din limba lui Cervantes.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search