word problem

Romanian translation: problema matematica

21:03 May 10, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: word problem
In math, word problems are hard for me.
andreea ionescu
Romanian translation:problema matematica
Explanation:
nu trebuie sa spunem cu text neaparattextul face diferenta intre exercitiu matematic si problema matematica

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2009-05-11 09:13:40 GMT)
--------------------------------------------------

Ai putea sa spui problema de logica matematica.

Example

A mathematical problem in mathematical notation:

Solve for J:

J = A − 20
J + 5 = (A + 5)/2

might be presented in a word problem as follows:

John is twenty years younger than Amy, and in five years' time he will be half her age. What is John's age now?

The answer to the word problem is that John is 15 years old. While the answer to the mathematical problem is J = 15 (and A =35).

[edit] Structure

Word problems can be examined on three levels:[3]

Level a: the verbal formulation;
Level b: the underlying mathematical relations;
Level c: the symbolic mathematical expression.

Word problems can be further analysed by examining their linguistic properties (Level a), their logico-mathematical properties (Level b) or their symbolic representations (Level c). Linguistic properties can include such variables as the number of words in the problem or the mean sentence length.[4] The *****logico-mathematical properties *****can be classified in numerous ways, but one such scheme is to classify the quantities in the problem (assuming the word problem is primarily numerical) into known quantities (the values given in the text of the problem), wanted quantities (the values that need to be found) and auxiliary quantities (values that may need to be found as intermediate stages of the problem).[4]

http://en.wikipedia.org/wiki/Word_problem_(mathematics_educa...

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2009-05-11 09:22:50 GMT)
--------------------------------------------------

Cu placere! Spor la treaba.
Selected response from:

Valentina Meyer
Germany
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.



Summary of answers provided
5 +4problema matematica
Valentina Meyer
5problema
Anca Tolea
4problema de matematica exprimata in cuvinte
Anca Nitu
3limbaj mnemonic
cristina48


Discussion entries: 2





  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
problema


Explanation:
ca traducere: ...mi se par dificile problemele, nu extercitiile..., ca sa se inteleaga clar diferenta

Anca Tolea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc pt. raspuns , dar trebuie sa am o traducere exacta. Traduc niste teste care trebuie sa aiba acelasi sens 100%. Am gasit pt. "word problem" ca e "a descriptive problem", dar nu stiu daca in romana pot spune problema descriptiva. Multumesc mult:))


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
problema matematica


Explanation:
nu trebuie sa spunem cu text neaparattextul face diferenta intre exercitiu matematic si problema matematica

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2009-05-11 09:13:40 GMT)
--------------------------------------------------

Ai putea sa spui problema de logica matematica.

Example

A mathematical problem in mathematical notation:

Solve for J:

J = A − 20
J + 5 = (A + 5)/2

might be presented in a word problem as follows:

John is twenty years younger than Amy, and in five years' time he will be half her age. What is John's age now?

The answer to the word problem is that John is 15 years old. While the answer to the mathematical problem is J = 15 (and A =35).

[edit] Structure

Word problems can be examined on three levels:[3]

Level a: the verbal formulation;
Level b: the underlying mathematical relations;
Level c: the symbolic mathematical expression.

Word problems can be further analysed by examining their linguistic properties (Level a), their logico-mathematical properties (Level b) or their symbolic representations (Level c). Linguistic properties can include such variables as the number of words in the problem or the mean sentence length.[4] The *****logico-mathematical properties *****can be classified in numerous ways, but one such scheme is to classify the quantities in the problem (assuming the word problem is primarily numerical) into known quantities (the values given in the text of the problem), wanted quantities (the values that need to be found) and auxiliary quantities (values that may need to be found as intermediate stages of the problem).[4]

http://en.wikipedia.org/wiki/Word_problem_(mathematics_educa...

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2009-05-11 09:22:50 GMT)
--------------------------------------------------

Cu placere! Spor la treaba.

Valentina Meyer
Germany
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Am nevoie de o traducere cat mai exacta.Este pt. un test care trebuie sa fie 100% exact. Ce spuneti de problema descriptiva??? Multumesc mult

Asker: Am gasit def. asta pe freedictionary: "Word problems are a common way to train and test understanding of underlying concepts within a descriptive problem, instead of solely testing the student's capability to perform algebraic manipulation or other "mechanical" skills."

Asker: Cred ca problema de logica matematica e cel mai bun raspuns pana acum. multumesc mult:))


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liviu-Lee Roth: exact
2 hrs
  -> Multumesc!

agree  Denise Idel
8 hrs
  -> Multumesc!

agree  cristina48: problema matematică (cu text)
11 hrs
  -> Multumesc Cristina!

neutral  Anca Nitu: atunci cum se numesc sa zicem problemele cu ecuatii algebrice ? si ele sunt tot "matematice" trebuie facuta diferenta dintre "cifraraie" si "poveste" / algebra e o ramura a matematicii - ce domeniu financiar???
19 hrs
  -> da sunt matematice, in nici un caz nu sunt financiare

agree  ELLA IACOB
21 hrs
  -> Multumesc Ella

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
limbaj mnemonic


Explanation:
Poate fi vorba şi despre aşa ceva :)
E doar o sugestie. Acesta se foloseşte mai ales în partea de programare, algoritmi.

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2009-05-11 09:04:29 GMT)
--------------------------------------------------

Adică "problema limbajului mnemonic" :)

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2009-05-11 09:14:34 GMT)
--------------------------------------------------

Există "geometria descriptivă" care e cu adevărat dificilă! Dacă ai putea să dai mai multe informatii... E legat de statistică? Sau de geometrie? Dacă nu există alte informaţii atunci probabil că e vorba de "problemele (ridicate de înţelegerea) textului problemei". E un text ştiinţific ceea ce traduci tu?

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2009-05-11 09:21:13 GMT)
--------------------------------------------------

Am cititi toate notele pe care le-ai adăugat pe parcurs şi cred că e vorba de "La matematică, cele mai grele mi se par problemele!" (Nu exerciţiile, care nu au texte!)

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2009-05-11 09:36:23 GMT)
--------------------------------------------------

Atunci e clar că trebuie aleasă varianta cea mai simplă :) Probleme vs exerciţii. Succes :)

cristina48
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 17
Notes to answerer
Asker: ma gandeam ca poate fi problema desciptiva?? dar nu ma pricep la matematica. Oricum am nevoie de o traducere cat mai exacta.Multumesc:))

Asker: Nu, este vorba de matematica, nu de geometrie sau statistica. Este un test pentru copii cu probleme cred (nu stiu foarte multe despre traducere, doar ca trebuie tradus cat mai exact- test psihologic)Cred ca aici e vorba de faptul ca unii copii nu inteleg problemele cu text, ci numai exercitiile care n-au litere sau cuvinte (probabil) Multumesc mult:))


21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
problema de matematica exprimata in cuvinte


Explanation:


Domaine(s) : - mathématiques
recherche opérationnelle


anglais
français

word problem
problème des mots n. m.
asa s-a tredus in franceza

sa-i spui simplu problema de matematica este inexact + si o ecuatie diferentiala este o problema de acest gen si nu are cuvinte...
si nici o problema de logica ( logica ca si geometria desriptiva sunt parti ale matematicii care nu trebuie confundate cu totalitatea disciplinei) nu este intrucat nu se specifica acest lucru
pare sa fie o problema cu "poveste" gen"trenul pleaca din Sibiu cu 7 calatori, si se intalneste cu autobuzul..etc
cosmarul elevilor care nu se au bine cu cifrele:)
cat despre limbajul mnemonic... nu pot sa ma pronun fara uncontext care sa zica asa :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 13
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult:)))

Asker: Ok, multumesc mult! De asta am si lansat intrebarea care nu mi se pare usoara avand in vedere ca imi trebuie o traducere cat mai exacta.Mai am ceva timp de gandire pana joi cand trebuie sa dau traducerea autoevaluarii psihologice.multumesc mult.numai bine!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search