food grade oil

Romanian translation: ulei alimentar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:food grade oil
Romanian translation:ulei alimentar
Entered by: lucca

07:17 Jul 18, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: food grade oil
???
multumesc
andreea ionescu
ulei alimentar
Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-07-18 12:53:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

În traducere este necesară respectarea exactă a originalului. Dacă autorul voia să spună comestibil, spunea eatable. DEXul nu traduce din engleză (şi nici nu este infailibil...). Comestibil= care se poate mânca. Hrana pt. animale poate sau nu să "servească drept aliment pentru om"? La nevoie, da! Guma de mestecat este comestibilă? Da, dar nu este hrană! Uleiul alimentar se referă şi la cel pentru prăjit sau conservat. Uleiul comestibil... se mănâncă. Subject closed, OK?
Selected response from:

lucca
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ulei alimentar
lucca
5ulei comestibil
Cristian Nicolaescu


Discussion entries: 1





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ulei comestibil


Explanation:
o altă variantă cu 24.600 rezultate pe google

http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller?CURRENTSCREEN=E...

Cristian Nicolaescu
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 532

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristian Brinza
41 mins
  -> mulţumesc

disagree  lucca: comestibil= "mâncabil"= eatable. Food= aliment= alimentar.
3 hrs
  -> DEX:comestibil=Care poate servi drept aliment pentru om; Care poate servi ca hrană; aliment=Produs în stare naturală sau prelucrat, care serveşte ca hrană; unde e greşeala? uleiul comestibil si nu alimentar apare în toate cataloagele de produse alimentare

1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ulei alimentar


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-07-18 12:53:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

În traducere este necesară respectarea exactă a originalului. Dacă autorul voia să spună comestibil, spunea eatable. DEXul nu traduce din engleză (şi nici nu este infailibil...). Comestibil= care se poate mânca. Hrana pt. animale poate sau nu să "servească drept aliment pentru om"? La nevoie, da! Guma de mestecat este comestibilă? Da, dar nu este hrană! Uleiul alimentar se referă şi la cel pentru prăjit sau conservat. Uleiul comestibil... se mănâncă. Subject closed, OK?

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Tatucu
50 mins
  -> Mulţumesc

agree  Nicolae Zarna
1 hr
  -> Mulţumesc

disagree  Cristian Nicolaescu: "Uleiul alimentar se referă şi la cel pentru prăjit sau conservat. Uleiul comestibil... se mănâncă" - fără comentarii
12 hrs

agree  Florin Ioan Ular: "Daca autorul voia sa spuna comestibil spunea... edible :) Scuza-ma, nu e nici o rautate la adresa ta dar si mie mi se pare ciudat ca nu se ortografiaza "eatable" :)
1 day 5 hrs
  -> Mulţumesc. M-am uitat în dicţionar şi am văzut că "eatable" este corect, şi am corectat şi eu. Îmi amintesc texte de farmacologie(americane) în care scria "edible". Well...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search