throttle valve

Romanian translation: supapa/robinet de reglare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:throttle valve
Romanian translation:supapa/robinet de reglare
Entered by: Emilian Carstian

10:54 Jan 16, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / throttle valve
English term or phrase: throttle valve
Ce ar insemna throttle valve? Va multumesc!
Alina-Maria Zaharia
Romania
supapa/robinet de reglare
Explanation:
...in cazul actionarilor hidraulice/pneumatice.
Selected response from:

Emilian Carstian
Romania
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2supapa/robinet de reglare
Emilian Carstian
5clapetă de acceleraţie
Krisztina Szűcs
5drosel (clapetă, clapetă de acceleraţie)
Augustin Dragoste
3clapeta de acceleratei /orificiul( supapa) jiclorului/ supapa cilidrului ( sau supapele cilindrilor
Anca Nitu


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
clapetă de acceleraţie


Explanation:
Sau supapă-fluture, supapă de strangulare/de reglare a debitului.

Krisztina Szűcs
Romania
Native speaker of: Hungarian

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
supapa/robinet de reglare


Explanation:
...in cazul actionarilor hidraulice/pneumatice.

Emilian Carstian
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 144
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Adams
8 hrs
  -> Multumesc!

agree  RODICA CIOBANU
1 day 1 hr
  -> Multumesc!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
drosel (clapetă, clapetă de acceleraţie)


Explanation:
Dacă este element într-un circuit hidraulic, atunci este drosel (element pentru reglarea debitului).
Dacă face parte dintr-un circuit pneumatic, este clapetă (de acceleraţie, la carburatorul autoturismelor), avînd acelaşi rol de reglare a debitului.

Augustin Dragoste
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 284

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
clapeta de acceleratei /orificiul( supapa) jiclorului/ supapa cilidrului ( sau supapele cilindrilor


Explanation:
Domaine(s) : - automotive industry
automobile fuel supply
- mechanical engineering


anglais
français

throttle valve
papillon des gaz n. m.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
throttle butterfly
throttle

quasi-synonyme(s)
throttle shutter
GDT

http://en.wikipedia.org/wiki/Throttle
The throttle is typically a butterfly valve. In a fuel-injected engine, the throttle valve is housed in the throttle body. In a carbureted engine, it is found in the carburetor.

When a throttle is wide open, the intake manifold is usually at ambient atmospheric pressure. When the throttle is partially closed, a manifold vacuum develops as the intake drops below ambient pressure.

JICLÓR, jicloare, s.n. Parte a carburatorului, de forma unui dop, cu un orificiu care dozează debitul de combustibil necesar formării amestecului carburant la motoarele cu ardere internă. – Din fr. gicleur.

CLAPETA DE ACCELERATIE
O clapita care regleaza cantitatea de aer ce patrunde in motor, situata pe traseul de aspiratie. Atunci cand este deschisa total vehiculul este accelerat la maximum, iar la mersul in gol ea este inchisa total.
SUPAPE
Totalitatea supapelor de admisie si evacuare ale unui motor. Rolul supapelor este de a ajuta motorul sa respire mai bine la o turatie mai mare si sa produca mai multa putere. Un motor V6 cu 24 de supape are patru supape pentru fiecare cilindru, iar unul V8 cu 16 supape are doua pe fiecare cilindru.

http://www.stiri-auto.ro/dictionar-auto/C/
All gasoline engines have a throttle valve to control the volume of intake air. The amount of fuel and air that goes into the combustion chamber regulates the engine speed and, therefore, engine power. The throttle valve is linked to the accelerator (gas pedal).

dupa cum se vede trebuie precizat tipul de motor :)

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-01-16 18:57:16 GMT)
--------------------------------------------------

"cilindrului"

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 256




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search