Success Series

Join ProZ.com every Wednesday at 14:00 GMT / 10:00 AM EST for ProZ.com Translator Success series. Each week ProZ.com will bring speakers & presenters on to help ensure Freelance linguists have success & achieve their business objectives.

Click for Full Participation

long-standing

Romanian translation: persistenta indelungata (pe arcade) a molarilor de minte

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:long-standing
Romanian translation:persistenta indelungata (pe arcade) a molarilor de minte
Entered by: Cristina Bolohan

08:57 Dec 2, 2011
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
English term or phrase: long-standing
Bone loss due to gum disease:
This occurs commonly with long-standing wisdom teeth.
Cristina Bolohan
Romania
persistenta indelungata (pe arcade) a molarilor de minte
Explanation:
Boala parodontala (gum disease) evolueaza in stadiile ei avansate cu resorbtia osului alveolar (bone loss), ceea ce ingreuneaza protezarea ulterioara, facand uneori necesara grefa de tesut osos pentru refacerea crestei alveolare. Sunt medic stomatolog, de aceea imi permit sa fiu asa sigura :-) Sper sa fie de folos!
Selected response from:

Ioana Popa
Romania
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5persistenta indelungata (pe arcade) a molarilor de minte
Ioana Popa
5îndelungat/durabil
Daniel Grigoras
4 -1molar de minte impactat / măsea de minte impactată
ema_s


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
îndelungat/durabil


Explanation:
e vorba de molari de minte erupți de multă vreme; cum în DEX, singurele explicații ptr. inveterat sunt cu conotație negativă (ceea ce mi se pare incorect), poate unii vor socoti că inveterat nu e ceea mai bună opțiune

Example sentence(s):
  • molarii de minte îndelungați
Daniel Grigoras
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
molar de minte impactat / măsea de minte impactată


Explanation:
long-standing mai are si sensul de :
deep-down, deep-rooted, deep-seated, deeply ingrained, entrenched, fixed, infixed, well-established

iar in cazul dintilor impactati, aici molarii de minte, este nevoie uneori si de indepartarea osului. cred ca la asta se refera bone loss din textul original.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2011-12-02 17:42:47 GMT)
--------------------------------------------------

si tot din cauza impactarii apar problemele cu gingia - gum disease


    Reference: http://www.medici-stomatologi.ro/infodent/dintii-impactati
ema_s
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ioana Popa: "Bone loss" apare in stadiile avansate ale bolii parodontale (gum disease), care nu are nimic de-a face cu sacrificarea unei portiuni minore de os in cadrul odontectomiei, adica a interventiei chirurgicale de indepartare a molarilor de minte impactati.
20 mins
  -> Multumim pentru clarificari!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
persistenta indelungata (pe arcade) a molarilor de minte


Explanation:
Boala parodontala (gum disease) evolueaza in stadiile ei avansate cu resorbtia osului alveolar (bone loss), ceea ce ingreuneaza protezarea ulterioara, facand uneori necesara grefa de tesut osos pentru refacerea crestei alveolare. Sunt medic stomatolog, de aceea imi permit sa fiu asa sigura :-) Sper sa fie de folos!

Ioana Popa
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ema_s
16 mins
  -> Multumesc frumos, Iudith!

agree  Vasile Airinei
52 mins
  -> Multumesc mult, Vasile!

agree  Irina-Maria Foray
2 hrs
  -> Multumesc mult, Irina!

agree  George Colibaba
12 hrs
  -> Multumesc mult, George!

agree  Oana Ţica
13 hrs
  -> Multumesc mult, Oana!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search