remedy

Romanian translation: produs medicamentos

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:remedy
Romanian translation:produs medicamentos
Entered by: Ivona Tillett

13:09 Dec 1, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: remedy
Please bring with you any medication you are currently taking including any remedies purchased, from the chemist or supermarket, without a prescription.
Ivona Tillett
United Kingdom
produs medicamentos
Explanation:
"Medicament" pentru "medication" şi "produs medicamentos" pentru "remedy", în acest context, văzând definiţiile:

"Art. 2. - (1) Prin produs medicamentos de uz uman, denumit în continuare produs medicamentos, se înţelege:
a) orice substanţă sau amestec de substanţe destinat tratamentului sau prevenirii bolilor la om;
b) orice substanţă sau amestec de substanţe care poate fi administrat la om, în vederea stabilirii unui diagnostic medical sau pentru refacerea, corectarea ori modificarea funcţiilor fiziologice.

(2) Prin medicament se înţelege orice produs medicamentos condiţionat într-o formă farmaceutică specifică, purtând un nume specific, prezentat într-un ambalaj specific, preparat de o entitate juridică autorizată în acest sens şi care poate fi administrat la om după obţinerea dreptului de a fi pus pe piaţă în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă.

(3) Prin substanţă, în înţelesul alin. (1), se înţelege orice materie, indiferent de originea sa, care poate fi umană, animală, vegetală sau chimică.

(4) Sunt incluse în categoria produselor medicamentoase:
a) produsele medicamentoase imunologice;
b) produsele medicamentoase derivate din sânge uman sau plasmă umană;
c) produsele radiofarmaceutice;
d) generatorii de radionuclizi;
e) trusele (kit) radionuclidice;
f) precursorii radionuclidici;
g) preparatele magistrale şi oficinale;
h) produsele medicamentoase homeopate.

"Remedy" ca "remediu" s-ar referi la un produs medicamentos homeopatic, dar nu pare a fi cazul în acest context.

rem·e·dy
n. pl. rem·e·dies
1. Something, such as medicine or therapy, that relieves pain, cures disease, or corrects a disorder.
Selected response from:

Maria Diaconu
Romania
Grading comment
Cu mulţumiri.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2produs medicamentos
Maria Diaconu
4 +1medicamente
Cristian Brinza


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
medicamente


Explanation:
http://www.websters-online-dictionary.org/definition/remedy

Cristian Brinza
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Could-you
9 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
produs medicamentos


Explanation:
"Medicament" pentru "medication" şi "produs medicamentos" pentru "remedy", în acest context, văzând definiţiile:

"Art. 2. - (1) Prin produs medicamentos de uz uman, denumit în continuare produs medicamentos, se înţelege:
a) orice substanţă sau amestec de substanţe destinat tratamentului sau prevenirii bolilor la om;
b) orice substanţă sau amestec de substanţe care poate fi administrat la om, în vederea stabilirii unui diagnostic medical sau pentru refacerea, corectarea ori modificarea funcţiilor fiziologice.

(2) Prin medicament se înţelege orice produs medicamentos condiţionat într-o formă farmaceutică specifică, purtând un nume specific, prezentat într-un ambalaj specific, preparat de o entitate juridică autorizată în acest sens şi care poate fi administrat la om după obţinerea dreptului de a fi pus pe piaţă în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă.

(3) Prin substanţă, în înţelesul alin. (1), se înţelege orice materie, indiferent de originea sa, care poate fi umană, animală, vegetală sau chimică.

(4) Sunt incluse în categoria produselor medicamentoase:
a) produsele medicamentoase imunologice;
b) produsele medicamentoase derivate din sânge uman sau plasmă umană;
c) produsele radiofarmaceutice;
d) generatorii de radionuclizi;
e) trusele (kit) radionuclidice;
f) precursorii radionuclidici;
g) preparatele magistrale şi oficinale;
h) produsele medicamentoase homeopate.

"Remedy" ca "remediu" s-ar referi la un produs medicamentos homeopatic, dar nu pare a fi cazul în acest context.

rem·e·dy
n. pl. rem·e·dies
1. Something, such as medicine or therapy, that relieves pain, cures disease, or corrects a disorder.


    Reference: http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=3598...
    Reference: http://www.thefreedictionary.com/remedy
Maria Diaconu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 102
Grading comment
Cu mulţumiri.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican
3 mins
  -> Mulţumesc, Mihaela!

agree  C. Roman: Corect!
14 mins
  -> Mulţumesc!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search