spinal polyomielitis

Romanian translation: poliomielită spinală

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spinal polyomielitis
Romanian translation:poliomielită spinală
Entered by: Maria Diaconu

14:58 May 23, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: spinal polyomielitis
Infection with poliovirus can lead to a range of symptoms, from no symptoms at all to paralysis and death. The majority of poliovirus infections show no symptoms whatsoever. In about 4–8% of cases (known as abortive poliomyelitis), symptoms are mild and similar to a common viral illness with fever, upper respiratory tract and gastrointestinal symptoms. Non-paralytic poliomyelitis has similar clinical symptoms to abortive polio but also affects the central nervous system and can lead to damage and long-term complications. Paralytic poliomyelitis occurs in less than 1% of cases of poliovirus infection. Spinal poliomyelitis, which starts with meningitis symptoms, is followed by severe pain in the muscles and sensory and motor symptoms. After 1–2 days weakness and paralysis sets in. Any combination of limbs may be paralysed but lower limbs are most often affected. Some patients subsequently improve, with around two-thirds suffering permanent weakness. Bulbar poliomyelitis is a serious form of the disease leading to difficulty in swallowing, nasal speech and difficulty breathing. It can affect circulation and respiration.

Cum se traduce acest tip de poliomielită - spinal polyomielitis? Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
poliomielita spinala
Explanation:
Atentie la context:
Spinal poliomyelitis, which starts with meningitis symptoms, is followed by severe pain in the muscles and sensory and motor symptoms. After 1–2 days weakness and paralysis sets in.

Este vorba de forma (localizarea) poliomielitei la nivelul radacinilor nervilor spinali (alternativa fiind localizarea la nervii cranieni, numita si bulbara).

Caracterizarea ei ca fiind "paralitica" include o caracterizare suplimentara, a formei evolutive (forma spinala a ajuns in stadiul paralitic, care conform contextului apare [1] dupa 1- zile si [2] in lipsa tratamentului)

Clasificarea din resursa scribd, care aparent contrazice afirmatiile mele, se refera la sindromul postpoliomielitic - deci ansamblul de tulburari care raman DUPA boala.
Precizarea nu face decat sa intareasca afirmatia de mai sus, referitoare la stadiul evolutiv.

Revin in cateva minute cu varianta mea de traducere pentru tot paragraful de mai sus.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2010-05-24 06:34:42 GMT)
--------------------------------------------------

Revin cu traducerea (desigur, perfectibila) a fragmentului din doc sursa:

Infecţia cu poliovirus poate provoca o gamă variată de simptome, de la forme complet asimptomatice până la paralizie şi deces. Majoritatea infecţiilor cu poliovirus sunt complet asimptomatice. În circa 4–8% din cazuri (cunoscute ca poliomielită abortivă), simptomele sunt uşoare şi similare cu cele ale unei viroze uzuale, cu febră şi simptome caracteristice tractului respirator superior şi gastrointestinal. Poliomielita non-paralitică are simptome clinice similare cu poliomielita abortivă, însă afectează şi sistemul nervos central şi poate provoca leziuni şi complicaţii pe termen lung. Poliomielita paralitică apare în mai puţin de 1% din cazurile de infecţie cu poliovirus. Poliomielita spinală, care debutează cu simptome de tip meningită, este urmată de dureri musculare severe şi simptome senzitive şi motorii. După 1–2 zile se instalează slăbiciunea musculară şi paralizia. Pot fi afectate (paralizate) membrele în orice combinaţie, însă cel mai frecvent sunt afectate membrele inferioare. Starea unora dintre pacienţi se îmbunătăţeşte ulterior, însă aproximativ două treimi vor resimţi o slăbiciune permanentă. Poliomielita bulbară este o formă severă a bolii, care evoluează cu disfagie (syn: dificultate la înghiţit), disfonie (syn: vorbire nazală) şi îngreunarea respiraţiei. Poate afecta circulaţia şi respiraţia.
Selected response from:

Razvan Ioan Trascu
Grading comment
Mulţumesc mult pentru explicaţii!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5poliomielita spinala
Razvan Ioan Trascu
2poliomielită paralitică spinală
Denise Idel
Summary of reference entries provided
poate ajută
Denise Idel
liz askew

  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
poliomielită paralitică spinală


Explanation:
.

Denise Idel
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc pentru răspuns, Denise! Se pare că asta este denumirea :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: :)
8 mins
  -> mulţumesc, Mihaela :-)

disagree  Razvan Ioan Trascu: imi cer scuze de protestul vehement, insa atentie: 'paralitica' este o caracterizare evolutiva... 'spinala' este caracterizarea localizarii...
10 hrs
  -> mulţumesc :-)

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
poliomielita spinala


Explanation:
Atentie la context:
Spinal poliomyelitis, which starts with meningitis symptoms, is followed by severe pain in the muscles and sensory and motor symptoms. After 1–2 days weakness and paralysis sets in.

Este vorba de forma (localizarea) poliomielitei la nivelul radacinilor nervilor spinali (alternativa fiind localizarea la nervii cranieni, numita si bulbara).

Caracterizarea ei ca fiind "paralitica" include o caracterizare suplimentara, a formei evolutive (forma spinala a ajuns in stadiul paralitic, care conform contextului apare [1] dupa 1- zile si [2] in lipsa tratamentului)

Clasificarea din resursa scribd, care aparent contrazice afirmatiile mele, se refera la sindromul postpoliomielitic - deci ansamblul de tulburari care raman DUPA boala.
Precizarea nu face decat sa intareasca afirmatia de mai sus, referitoare la stadiul evolutiv.

Revin in cateva minute cu varianta mea de traducere pentru tot paragraful de mai sus.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2010-05-24 06:34:42 GMT)
--------------------------------------------------

Revin cu traducerea (desigur, perfectibila) a fragmentului din doc sursa:

Infecţia cu poliovirus poate provoca o gamă variată de simptome, de la forme complet asimptomatice până la paralizie şi deces. Majoritatea infecţiilor cu poliovirus sunt complet asimptomatice. În circa 4–8% din cazuri (cunoscute ca poliomielită abortivă), simptomele sunt uşoare şi similare cu cele ale unei viroze uzuale, cu febră şi simptome caracteristice tractului respirator superior şi gastrointestinal. Poliomielita non-paralitică are simptome clinice similare cu poliomielita abortivă, însă afectează şi sistemul nervos central şi poate provoca leziuni şi complicaţii pe termen lung. Poliomielita paralitică apare în mai puţin de 1% din cazurile de infecţie cu poliovirus. Poliomielita spinală, care debutează cu simptome de tip meningită, este urmată de dureri musculare severe şi simptome senzitive şi motorii. După 1–2 zile se instalează slăbiciunea musculară şi paralizia. Pot fi afectate (paralizate) membrele în orice combinaţie, însă cel mai frecvent sunt afectate membrele inferioare. Starea unora dintre pacienţi se îmbunătăţeşte ulterior, însă aproximativ două treimi vor resimţi o slăbiciune permanentă. Poliomielita bulbară este o formă severă a bolii, care evoluează cu disfagie (syn: dificultate la înghiţit), disfonie (syn: vorbire nazală) şi îngreunarea respiraţiei. Poate afecta circulaţia şi respiraţia.


    Reference: http://www.google.ro/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=9&ved=0CD...
Razvan Ioan Trascu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Mulţumesc mult pentru explicaţii!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Petrican: poliomielita paralitică are trei forme: spinală, bulbară şi bulbo-spinală...răspunsul precedent a încercat să sublinieze acest aspect, nu văd necesitatea unui protest vehement...tot ca medic mi-am exprimat şi eu opinia...
4 hrs
  -> In formularea de mai sus, vehementa = calificativul 'disagree' - pentru care mi-am cerut scuze in mod public. Referitor la clasificare, am precizat opinia mea... ca medic. Decizia finala apartine traducatorului. Multumesc, oricum, de atentie :)




Reference comments


18 mins peer agreement (net): +1
Reference: poate ajută

Reference information:
Poliomielita paralitică spinală, în care sunt afectaţi muşchii membrelor inferioare, superioare sau ale trunchiului este cea mai frecventă formă din cele ...
www.procto.ro › Gastroenterologie - Cached - Similar

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2010-05-23 15:19:36 GMT)
--------------------------------------------------

La mai mul i ani după boala acută 20-30% dintre bolnavii complet vindeca i de paralizia poliomielitică prezintă: slăbiciune musculară, durere, atrofie şi oboseală, la aceleaşi grupe musculare afectate anterior, cu 25-35 ani în urmă, de cauză necunoscută. Forme clinice: 1. Forme neparalitice a) infec ia inaparentă (asimptomatică); b) forma abortivă; c) forma meningiană; 2) Forme paralitice: a) **forma spinală**; b) forma bulbară; c) forma encefalitică; d) forme mixte: spino-bulbare, bulbo-encefalitice, encefalo-mielitice; e) forme atipice: tetraplegie spastică, mielită transversă, ataxie cerebeloasă;

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2010-05-23 15:20:02 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.scribd.com/doc/24534935/Infectii-Ale-Sistemului-N...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-05-23 16:10:24 GMT)
--------------------------------------------------

Poliovirusul este un virus ARN care se transmite pe cale fecal-orala sau prin ingestia apei contaminate. Trei serotipuri pot determina infectia umana. Incubatia este de 5-35 de zile. Particulele virale se replica initial in nasofaringe si tractul digestiv apoi invadeaza tesuturile limfoide cu extindere hematologica secundara. Dupa o perioada de viremie, virusul devine neurotropic si produce distructia neuronilor motori din cornul medular anterior. Distrugerea neuronilor motori conduce la dezvoltarea unei paralizii flasce cu distributie bulbara sau spinala.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-05-23 16:11:06 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.romedic.ro/poliomielita

Denise Idel
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Note to reference poster
Asker: Am văzut, dar am suspiciuni... în româneşte nu prea se foloseşte "spinal" în asemenea context. Este "nervul spinal", dar în alte combinaţii nu ştiu...


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Mihaela Petrican: este foarte corect, forma spinală de poliomielită paralitică (pentru a o diferenţia de cea bulbară sau mixtă, bulbo-spinală) www.univermed-cdgm.ro/dwl/BiCapVII.pdf. De ce nu postezi răspunsul? şi în altă ordine de idei, salutări :-)
2 hrs
  -> Mulţumesc, Mihaela! Şi lui Alex :-)

2 hrs
Reference

Reference information:
Poliomyelitis - Wikipedia, the free encyclopedia
Spinal polio is the most common form of paralytic poliomyelitis; it results from viral invasion of the motor neurons of the anterior horn cells, ...
Classification - Cause - Transmission - Pathophysiology
en.wikipedia.org/wiki/Poliomyelitis - Cached - Similar

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-05-23 17:01:05 GMT)
--------------------------------------------------

PATOLOGIE SNC referat
- [ Translate this page ]
POLIOMIELITA: enterovirusuri (polio, coxsackie, ECHO) Motoneuronii din coarnele anterioare: forma paralitica-spinala. Neuronii trunchiului cerebral: forma ...
www.preferatele.com/docs/medicina/9/patologie-snc20.php - Cached - Similar

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-05-23 17:03:41 GMT)
--------------------------------------------------

parter
- [ Translate this page ]
infections patients develop non-paralytic aseptic meningitis, with symptoms of ... Spinal polio is the most common form of paralytic poliomyelitis. ...
parter.cautari.ro/

liz askew
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search