centile chart

Romanian translation: grafic statistic de creştere

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:centile chart
Romanian translation:grafic statistic de creştere
Entered by: Sigina

19:13 Sep 19, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical: Health Care
English term or phrase: centile chart
If you are worried that your child is growing too slowly, ask your health visitor to measure and plot her weight on her centile chart and compare it to previous measurements.
Sigina
Romania
grafic de crestere (la copii)
Explanation:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&as_qdr=all&q="grafic ...

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-09-19 19:24:07 GMT)
--------------------------------------------------

sau pentru copii.



--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-09-19 19:27:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.desprecopii.com/info.asp?ID=441
Selected response from:

Denise Idel
Israel
Grading comment
Mulţumesc :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4grafic de crestere (la copii)
Denise Idel
5grafic statistic de creştere
autorulanei
Summary of reference entries provided
Mihaela Petrican

Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
grafic de crestere (la copii)


Explanation:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&as_qdr=all&q="grafic ...

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-09-19 19:24:07 GMT)
--------------------------------------------------

sau pentru copii.



--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-09-19 19:27:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.desprecopii.com/info.asp?ID=441

Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Mai exact ar fi grafic centilic.
9 mins
  -> Multumesc. Asa se cheama acum? :-) In orice caz, aici se noteaza raportul greutate/inaltime (in timp)

agree  Mihaela Petrican: de acord cu Lucian, grafic centilic
24 mins
  -> Multumesc!

agree  Anca Nitu: http://www.patient.co.uk/showdoc/40001849/
2 hrs
  -> Multumesc, Anca!

agree  RODICA CIOBANU: de acord cu Mihaela si Lucian
15 hrs
  -> si cu mine nu? :-)))

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
grafic statistic de creştere


Explanation:
A suta parte dintr-o mulţime de date clasate într-o anumită ordine statistică. [< fr. centile].

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-09-20 04:27:57 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Atenţie, a nu se confunda graficul statistic de creştere cu graficul individual de creştere a copilului!!
Graficul statistic compară valorile indicilor specifici de creştere ai subiectului (un copil anume) cu cei ai unei populaţii aflate în screening. In felul acesta, pediatrul poate aprecia dacă respectivul copil se încadrează sau nu în parametrii normali de creştere.
In mod evident, textul de tradus se referă la acest tip de evaluare statistică a parametrilor de creştere ai unui nou-născut

Example sentence(s):
  • Centile charts show the position of a measured parameter within a statistical distribution. They do not show if that parameter is normal or abnormal. They merely show how it compares with that measurement in other individuals.
  • The centile charts work on averages so being on the "50th centile" for weight or height means your baby is bang on average for her age. Similarly, being on the "91st centile" for height indicates that your baby is tall for her age.

    Reference: http://www.patient.co.uk/showdoc/40001849/
    Reference: http://www.babyworld.co.uk/information/baby/howdoesyourbabyg...
autorulanei
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Si asa, multumesc. Ce bine e sa te ajute cineva :)

Asker: Si asa, multumesc. Ce bine e sa te ajute cineva :)





Reference comments


46 mins
Reference

Reference information:
Cred că mai corect ar fi graficul/tabelul/diagrama de creştere în percentile.

Curbele de crestere si tabelele de crestere sunt utilizate in primul rand in pediatrie pentru a evalua daca indicii antropometrici urmariti (greutate, inaltime, indice de masa corporala etc.) pentru un anumit copiil/adolescent se incadreaza sau nu in normalul statistico-epidemiologic.
....exista din aprilie 2006 pe site-ul Organizatiei Mondiale a Sanatatii grafice care pot fi imprimate, la sectiunea Childgrowth Standards – Standards, de unde cautarea se poate continua in functie de informatia dorita, sub forma de tabel sau grafic, percentila sau scor Z etc.
Numarul intalnit reprezinta percentila corespunzatoare sexului si varstei, care spune unde se situeaza copilul in raport cu celilati copii din generatia sa.
http://adriancopcea.wordpress.com/2008/01/20/greutatea-norma...

--------------------------------------------------
Note added at 17 ore (2008-09-20 12:54:52 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu plăcere :-)
Spor la lucru!

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 318
Note to reference poster
Asker: Am gasit si eu percentile, pana la urma. Multumesc frumos!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search