Weanling

Romanian translation: pui/puiet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Weanling
Romanian translation:pui/puiet
Entered by: Dorli Dinescu

11:01 Feb 21, 2016
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / safety data sheet
English term or phrase: Weanling
E vb. de o specie de pește

Species:
Daphnia-Daphnia magna-
Juvenile (Fledgling, Hatchling, Weanling) (pui, nou-născut, înțărcat de curând)?????????
Dorli Dinescu
pui/puiet
Explanation:
Puiet de pește orice specie, mai mulți termeni cu aceeași traducere în românește.
http://www.cartiagricole.ro/ferma-productie-crap/
http://www.revista-ferma.ro/articole-acvacultura/ce-conditii...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2016-02-21 16:50:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://fox-pescuitul-pe-dunare.blogspot.com/2012/02/stadiile...
STADIILE DE DEZVOLTARE LA PESTI
La majoritatea speciilor de peşti, stadiile de dezvoltare sunt reprezentate de următoarele faze: ovulară, embrionară, larvară, de alevin, de pui, de adult şi faza de bătrâneţe.
http://dex.infoportal.rtv.net/~cuvant-larva.html
LÁRV//Ă ~e f. Organism (de peşti, amfibieni sau nevertebrate) aflat în prima fază evolutivă după ieşirea din ou. /<fr. larve Sursa: NODEX
http://www.dex.ro/alevin
ALEVÍN s.m. (Zool.) Pui de pește în stadiul premergător formării solzilor.
Selected response from:

ION CAPATINA
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1pui/puiet
ION CAPATINA
4 +1puiet intarcat//invatat cu furaj granulat
adami
Summary of reference entries provided
Ellen Kraus

Discussion entries: 3





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
weanling
pui/puiet


Explanation:
Puiet de pește orice specie, mai mulți termeni cu aceeași traducere în românește.
http://www.cartiagricole.ro/ferma-productie-crap/
http://www.revista-ferma.ro/articole-acvacultura/ce-conditii...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2016-02-21 16:50:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://fox-pescuitul-pe-dunare.blogspot.com/2012/02/stadiile...
STADIILE DE DEZVOLTARE LA PESTI
La majoritatea speciilor de peşti, stadiile de dezvoltare sunt reprezentate de următoarele faze: ovulară, embrionară, larvară, de alevin, de pui, de adult şi faza de bătrâneţe.
http://dex.infoportal.rtv.net/~cuvant-larva.html
LÁRV//Ă ~e f. Organism (de peşti, amfibieni sau nevertebrate) aflat în prima fază evolutivă după ieşirea din ou. /<fr. larve Sursa: NODEX
http://www.dex.ro/alevin
ALEVÍN s.m. (Zool.) Pui de pește în stadiul premergător formării solzilor.


ION CAPATINA
United States
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandra & Kenneth Grossman
1 hr
  -> Mulțumesc, Sandra&Kenneth, Sangro!

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
weanling
puiet intarcat//invatat cu furaj granulat


Explanation:
In fish culture the term weaning is used to describe the transition in the feeding of larvae from live food to inert dry artificial diets.
https://www.researchgate.net/post/Could_someone_please_expla...

Cultura larvară – la 3 sau 4 zile de la eclozare, larvele (0,2 mg) şi-au consumat deja sacul vitelin şi au fost transferate în bazine pentru perioada de „primă hrănire”, umplute cu apă de mare la temperatura de 11 °C şi având un curent continuu. Larvele sunt hrănite cu rotifere (un zooplancton microscopic produs în cadrul unităţii de eclozare) timp de aproximativ 2 luni, până când ajung la o greutate de 0,2 g.

• Înţărcare – Alevinii sunt transferaţi ulterior în bazine mai mari, care beneficiază şi ele de curent continuu de apă de mare. Timp de aproximativ două luni, alevinii sunt înţărcaţi treptat cu o hrană inertă cu conţinut proteic ridicat, sub formă de pudră foarte fină (uneori chiar cu artemii din producţia proprie). Totodată, sunt vaccinaţi în special împotriva vibriozei, care poate cauza în cadrul speciei o rată importantă de mortalitate. Odată ajunşi la acest stadiu, un procedeu mecanic triază constant puii de cod, care sunt separaţi în funcţie de mărime (categorisire), întrucât cei mai mari au tendinţa să îi mănânce pe cei mai mici.

• Creşterea puietului – Când ating greutatea de 2 g, alevinii sunt mutaţi în bazine mai unde sunt hrăniţi cu granule compuse din făină şi ulei de peşte, la care se adaugă proteine vegetale. La aproximativ 30 – 40 g, sunt vaccinaţi împotriva infecţiilor bacteriene. Categorisirea continuă, pentru a limita mortalitatea datorată canibalismului. Puieţii de cod rămân în aceste bazine timp de 5 până la 10 luni, timpul necesar pentru a ajunge la o greutate între 50 şi 200 g. Greutatea de transfer în cuşcă depinde de temperatura apei, de anotimp, de mărimea cuştii şi de ochiurile năvodului, etc.
http://ec.europa.eu/fisheries/marine_species/farmed_fish_and...


Hrana este de asemenea un element important in cresterea discusului, iar aici avem la dispozitie o gama larga si variata de alimente, insa nu trebuie uitat faptul ca majoritatea bolilor intestinale de care sufera discusul isi au originea in hrana. Cele mai uzuale si bine apreciate sunt artemia eclozata pentru puii recent "intarcati', tubifex (cu toate ca prezinta cel mai mare pericol de imbolnavire pentru pesti, daca este tratat corespunzator este probabil cel mai hranitor) pentru puiet 1-3 luni, mixtrua din inima de vita pentru toti pestii de la 3-4 luni in sus, ca masa suplimentara diferite fix-uri special create pentru discus.
http://www.toateanimalele.ro/Pesti/Exotici/DiscusRosu/Discus...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2016-02-21 17:47:38 GMT)
--------------------------------------------------

Atunci când li se deschid gurile, sunt hrănite cu zooplancton şi cu artemia (un crustaceu mic). De asemenea, în bazin poate fi adăugat fitoplancton. Pe parcursul celei de-a doua luni de viaţă, alevinii sunt înţărcaţi şi trecuţi pe alimentaţie artificială comercială. În următoarele două luni, puietul este hrănit cu granule uscate, în unităţi de creştere, până atinge o greutate individuală de 5, 10 sau 20 grame.
http://www.fabricadecarne.ro/infiintarea-si-exloatarea-unei-...

adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellen Kraus: weaning or weanling ?
2 hrs
  -> weanling

neutral  ION CAPATINA: The term was weanling which is puiet in Romanian. All these terms have no distinction, the same "cub" applies to lions, bears, etc....., "gooseling, duckling" Romanian would be only "puiet" for all of them, sucking or not sucking anymore...lol..
4 hrs
  -> Puiet este termenul generic in ro, corespunzator cu "juvenile". Este nevoie de termeni care sa distinga intre cele 3 tipuri de puieti.

neutral  Sandra & Kenneth Grossman: Pestii nu se intarca.
6 hrs
  -> Am demonstrat ca acesta e termenul uzual. Va rog sa consultati referintele.




Reference comments


12 mins
Reference

Reference information:
a Baby (human or animal) that is no longer breastfed, fed by its mother. with this xxplanation on Hand, you will surely find its Romanian equivalent

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2016-02-21 11:15:41 GMT)
--------------------------------------------------

more commom in US English is the term "weaner"

Ellen Kraus
Austria
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
disagree  adami: Fish are not breastfed...
2 mins
agree  ION CAPATINA: I totally agree with adami...
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search