mare's tails

Romanian translation: \"bucla de par\"

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mare\'s tails
Romanian translation:\"bucla de par\"
Entered by: adrice

18:40 Dec 12, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Science - Meteorology
English term or phrase: mare's tails
Mare's tails este denumirea populara a norilor cirus. Am gasit ca in franceza li se spune "nuages en queue-de-chat" si ca termenul stiintific ar fi "Cirrus Uncinus". Textul pe care il traduc se adreseaza copiilor de gimnaziu.
adrice
Romania
"bucle albe"
Explanation:
Denumirea populara a norului cirrus e "bucla de par" -- pentru copilasi, au as traduce cu "bucle albe" :-)

Fiecare dintre aceste fenomene, produce nori diferiti, dupa forma,
marime si culoare, astfel:

* cirrus - zisi "bucla de par", nori de mare inaltime, foarte
frumosi, albi, nu produc ploaie
* cumulus - "ingramaditi"
* stratus - in straturi
* cumulonimbus - nori negri, intunecati, ce produc ploi torentiale,
descarcari electrice si furtuna
* si altii.
Selected response from:

Ilona Roberts
Norway
Grading comment
Multumesc!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5(nori de tip) cirrus
Anca Nitu
4 +2"bucle albe"
Ilona Roberts


Discussion entries: 12





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
mare\'s tails
"bucle albe"


Explanation:
Denumirea populara a norului cirrus e "bucla de par" -- pentru copilasi, au as traduce cu "bucle albe" :-)

Fiecare dintre aceste fenomene, produce nori diferiti, dupa forma,
marime si culoare, astfel:

* cirrus - zisi "bucla de par", nori de mare inaltime, foarte
frumosi, albi, nu produc ploaie
* cumulus - "ingramaditi"
* stratus - in straturi
* cumulonimbus - nori negri, intunecati, ce produc ploi torentiale,
descarcari electrice si furtuna
* si altii.


Ilona Roberts
Norway
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandra Roselee
1 hr

agree  cristina48: ambele răspunsuri corecte, răspuns mai adecvat pt. gimnaziu :)
11 hrs

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
(nori de tip) cirrus


Explanation:
[modifică] Clasificarea norilor
Clasificarea norilor se poate face:

A. După formă:

tipul cumulus: nori sub formă de grămezi izolate, bine individualizate, cu sau fără contur precis;
tipul stratus: nori cu aspect de pânză continuă;
tipul stratocumulus: grămezi compacte, sudate cu aspect de valuri.
B. După înălţime:

norii superiori: cirrus, cirrostratus, cirrocumulus - plafon 5 - 10 km,12-13 cand e furtuna;
norii mijlocii; altostratus, altocumulus - plafon 2 - 5 km;
norii inferiori: stratocumulus, stratus, nimbostratus - plafon 0 - 2 km;
norii de convecţie verticală.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Nor


Cirrus (Ci),

nori subţiri cu aspect de filamente sau fibre albe şi subţiri sau de benzi transparente, formaţi din cristale mici de gheaţă. Nu reduc strălucirea Soarelui sau Lunii. Apariţia lor prevesteşte frontul cald al unei perturbaţii atmosferice.
http://www.tpu.ro/educatie/de-ce-exista-mai-multe-tipuri-de-...


Cirrus clouds generally refer to atmospheric clouds that are characterized by thin, wisplike strands, often accompanied by tufts, leading to their common (non-standard) name of mare's tail.[1] Sometimes these clouds are so extensive that they are virtually indistinguishable from one another, forming a sheet of cirrus called cirrostratus. Sometimes convection at high altitudes produces another form of cirrus called cirrocumulus, a pattern of small cloud tufts which include droplets of supercooled water. The term is also used for certain interstellar clouds composed of sub-micrometre sized dust grains.[2]
http://en.wikipedia.org/wiki/Cirrus_cloud
http://weather.about.com/od/weatherfolklore/qt/marestails.ht...

Denumirea populara nu stiu sa existe in lb romana, romanii nefiind un popor de navigatori :) cu interes crescut fata de starea si forma norilor si ce anume aduc ei... insa cu denumirea stiintifica de cirrus nu cred ca poti da gres

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Claudia Coja
1 hr
  -> Multumesc ! :)

agree  George Colibaba
16 hrs
  -> va multumesc

agree  Isabella G
20 hrs
  -> va multumesc

agree  Tradeuro Language Services
23 hrs
  -> va multumesc

agree  Iosif JUHASZ
1 day 43 mins
  -> va multumesc




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search