International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

to socialise

Romanian translation: cu cine te-ai intretinut?

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to socialise
Romanian translation:cu cine te-ai intretinut?
Entered by: Gabrielle Weatherhead

22:40 May 26, 2003
English to Romanian translations [PRO]
English term or phrase: to socialise
Who did you socialise with?
Gabrielle Weatherhead
United Kingdom
cu cine te-ai intretinut?
Explanation:
pe romaneste " a se intretine" inseamna a purta conversatie politicoasa cu cineva ( unul sau mai multi) la o reuniune mondena de ex.
ceva mai apropiat de "socialize" nu stiu, dar sigur nu are nimic comun cu prietenia sau cu integrarea in societate
e un contact superficial, de moment
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Multumesc mult Anca! De asemenea celorlalti participanti.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6cu cine te-ai intretinut?
Anca Nitu
5de cine te-ai alaturat?
zoltan lachner


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
de cine te-ai alaturat?


Explanation:
socialze inseamna socializare, integrare intr-o comunitate.
aici inseamna alaturarea in grup a doua persoane.

zoltan lachner
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 79

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
cu cine te-ai intretinut?


Explanation:
pe romaneste " a se intretine" inseamna a purta conversatie politicoasa cu cineva ( unul sau mai multi) la o reuniune mondena de ex.
ceva mai apropiat de "socialize" nu stiu, dar sigur nu are nimic comun cu prietenia sau cu integrarea in societate
e un contact superficial, de moment


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 3372
Grading comment
Multumesc mult Anca! De asemenea celorlalti participanti.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral: in alt context l-as traduce prin "a iesi in lume" (daca n-ar fi fost urmat de with)
26 mins
  -> asa e , dar aici din contextul dat am inteles ca iesirea in lume s-a facut deja, ca "who with" presupune un eveniment la care au participat "who" mai mult sau mai putin cunoscuti, iar selectia de "who" este limitata de "attendance" :):)

agree  costinro
5 hrs

agree  Susanna & Christian Popescu GbR
5 hrs

agree  Doru Voin
7 hrs

agree  gvarzaru
7 hrs

agree  Ioana Bostan
8 hrs
  -> multumesc tuturor




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search