Dahomey

Romanian translation: Benin

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Dahomey
Romanian translation:Benin
Entered by: Susanna & Christian Popescu GbR

22:23 Jan 14, 2004
English to Romanian translations [PRO]
English term or phrase: Dahomey
regiune sau tara?. Africa
Virgil Baidoc
Benin
Explanation:
Este numele vechi pâna în 1975 al Benin-ului

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-14 22:50:54 (GMT)
--------------------------------------------------

adica al Republicii (mai nou) Benin

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 13:01:21 (GMT)
--------------------------------------------------

vezi:
http://www.discoverfrance.net/Colonies/Benin.shtml
http://www.tropix.co.uk/region_files/dcountry.htm
Selected response from:

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Grading comment
mersi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Dahomey
Dan Marasescu
5Benin
Susanna & Christian Popescu GbR
4republica
Radu Stefan


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
republica


Explanation:
Uita-te la site-ul de mai jos.

Bafta.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-14 22:35:31 (GMT)
--------------------------------------------------

www.geocities.com/ozziesdominicanvoodun/theloas.html


    Reference: http://www3.mistral.co.uk/paper.heritage/benin.html
Radu Stefan
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 71

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Benin


Explanation:
Este numele vechi pâna în 1975 al Benin-ului

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-14 22:50:54 (GMT)
--------------------------------------------------

adica al Republicii (mai nou) Benin

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 13:01:21 (GMT)
--------------------------------------------------

vezi:
http://www.discoverfrance.net/Colonies/Benin.shtml
http://www.tropix.co.uk/region_files/dcountry.htm

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 81
Grading comment
mersi.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
dahomey
Dahomey


Explanation:
Fostul nume al unei tari.

Iata si un citat:

"mitologia populaţiilor din DAHOMEY. În Dahomey (mai ales la tribul EWE), o făptură fantastică AGAZU, născută de soţia primului rege de la un leopard, este şi strămoş totemic şi zeu; însă divinitatea supremă, totodată teogonică şi antropogonică este zeul NANA-BULUKU, ajutat în activitatea sa îndeosebi de GU, zeu al fierului şi al războiului, dar împiedicat adesea de zeul intrigant LEGBA, singurul în stare să strice destinele stabilite."

Inca unul:
"Cititorii îl pot admira în toată splendoarea sa pe regele din Tombouctou, reprezentat într-o gravură, în momentul în care oraşul intră sub stăpânirea Franţei, sau pe sângerosul rege Behanzin al regatului Dahomey, învins de generalul Dodds, conducătorul armatelor franceze."


    Reference: http://www.unibuc.ro/eBooks/istorie/ideologie/14.htm
Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 1549

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ZAMOLXIS
4 hrs
  -> merci




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search