close-up

Romanian translation: prim plan

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:close-up
Romanian translation:prim plan
Entered by: mediana

08:07 Apr 7, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: close-up
este vorba de fotografii, si anume cele digitale.
Contextul nu prea e relevant, e o intrare de meniu.
Am gasit un link pe web unde se facea diferenta intre close-up si prim plan.
Are cineva idee care este termenul consacrat?
Elvira Stoianov
Luxembourg
prim plan
Explanation:
Elvira, in productia de audiovizual romaneasca acesta e termenul folosit. Poti sa il folosesti linistita si in cazul acesta.
O eventuala diferenta vine si din faptul ca americanii folosesc close up intr-un sens mai generic care poate sa insemne si plan apropiat (aici intra toate incadraturile intre gros plan si plan mediu)
Selected response from:

mediana
Grading comment
multumesc, si in special lui Varadinum pentru "specialist insight". Am hotarat sa folosesc prim plan, pentru ca am impresia ca aici este folosit intr-un mod mai general si esential este sa fie inteles de majoritate (tocmai pentru ca aria de utilizare a telefoanelor este mare si variata).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3plan apropiat
Andrei Albu
5prim plan
mediana
3gros plan
varadinum tr (X)


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gros plan


Explanation:
Nu stiu sa existe un termen consacrat in lb. romana. Sunt fotograf amator si termenul francey este cel folosit in limba romana.

Succes !

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-04-07 08:23:29 GMT)
--------------------------------------------------

scuze pentru greseala ! \"termenul francez\", evident. :)

Exista o diferenta intre gros plan si prim plan. Sugestia lui Andrei, \"plan apropiat\", este corecta, insa atentie la diferenta dintre plan apropiat si prim plan. Intr-un prim plan pot aparea mai multe obiecte, persoane, iar una este in prim plan. Cand vorbim de un \"gros plan\" sau plan apropiat, este vorba despre o imagine foarte apropiata a unui singur obiect sau un portret, de pilda.

varadinum tr (X)
PRO pts in category: 12

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
prim plan


Explanation:
Elvira, in productia de audiovizual romaneasca acesta e termenul folosit. Poti sa il folosesti linistita si in cazul acesta.
O eventuala diferenta vine si din faptul ca americanii folosesc close up intr-un sens mai generic care poate sa insemne si plan apropiat (aici intra toate incadraturile intre gros plan si plan mediu)

mediana
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
multumesc, si in special lui Varadinum pentru "specialist insight". Am hotarat sa folosesc prim plan, pentru ca am impresia ca aici este folosit intr-un mod mai general si esential este sa fie inteles de majoritate (tocmai pentru ca aria de utilizare a telefoanelor este mare si variata).

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
plan apropiat


Explanation:
Asta daca vrei sa faci diferenta fata de prim plan. Altfel l-as lasa chiar asa, prim plan.

In cazul NFS-ului efectele stereo 3D sunt bine realizate la nivel de plan apropiat (meniuri, masina cu care concurezi si cele din imediata apropiere) insa la nivelul foarte indepartat (masinile din fatza ta) apare o problema de focalizare, adica, se vad putin dublate. In plus daca incerci sa focalizezi astfel incat sa ajungi la un compromis si sa se vada toate planele, si cel apropiat si cel indepartat, bine, apare o alta situatie putin neplacuta mai ales cand efectul stereo 3D este setat aproape de maxim. Ochiului jucatorului ii este foarte greu sa focalizeze privirea cand pe obiectul indepartat, cand pe cel apropiat, creeandu-se astfel o stare deranjanta. Din aceste motive noi recomandam ca acest simulator sa fie jucat cu efectul minim sau mediu dar astfel incat sa nu va deranjeze.


--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2005-04-07 08:32:40 GMT)
--------------------------------------------------

Sau poate fi chiar \"plan american\" - e un plan mai mult decât apropiat, în care apar numai detalii ale feţei, de exemplu.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 0 min (2005-04-07 11:08:06 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

1. Încadraturile

Încadratura ( planul sau cadrul ) se caracterizează prin distanţa aparentă dintre camera de filmare ( şi a telespectatorului ) de subiect şi, implicit, prin diferenţa dintre cantităţile de elemente componente ale subiectului care apar în cadru ( a informaţiilor despre subiect care pot fi receptate privind la imagine ). În funcţie de planul folosit la încadrarea subiectului putem transmite telespectatorilor senzaţia receptării unor informaţii suplimentare faţă de cele existente în imagine. Cu alte cuvinte, folosirea unei anumite încadraturi determină transmiterea către telespectator a unui mesaj relaţional. Din motive tehnice, de standardizare şi estetice, se folosesc în toată lumea 4 tipuri de încadraturi. Există şi filme de artă caracterizate prin încadraturi neşablonarde, dar acestea sunt ca poeziile suprarealiste, din care fiecare înţelege ceea ce poate sau vrea. Cele 4 încadraturi oficiale sunt : gros-planul, prim-planul, planul mediu ( şi varianta sa americană – planul american ) şi planul general.




    Reference: http://www.vireal.ro/jocuri3d.html
Andrei Albu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  varadinum tr (X): De acord cu plan apropiat, nu si cu prim plan. :)
7 mins
  -> Mulţumesc

agree  Cornelia Serban: In nici un caz nu as opta pentru "close-up".
24 mins
  -> Mulţumesc

disagree  mediana: Planul mediu este cam de la briu in sus si este diferit de planul american.
33 mins
  -> Se pare că ai dreptate cu "planul american", scuze pentru confuzie. Planul american este de fapt "planul mediu". Nu difera de cel american.

agree  Maria Diaconu: categoric plan apropiat
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  Bogdan Honciuc
1 hr
  -> Mulţumesc




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search